Samostalne izložbe radova Vedrana Karadže iz Splita i fotografija Josipa Madračevića iz Poreča otvorene su u grožnjanskoj galeriji Fonticus proteklog vikenda pred brojnom publikom. Karadža se predstavlja objektima i instalacijama nazvanima "Arheologija konzumerizma", a Madračević ciklusom fotografija pod imenom "Kap".
Kako je istaknuo voditelj Fonticusa Eugen Borkovsky, Karadži su odbačeni predmeti izvorište materijala za umjetnički iskaz.
Karadža, prema riječima Borkovskog, zapravo sahranjuje sakupljene predmete, balzamira ih u ideji njihove konačne svrhe. I ovi radovi, pored sarkazma prema industrijskom društvu, upozoravaju na ekološku zapuštenost i razgolićuju estetiku suvremene civilizacije koja emitira višak predmeta.
- Madračević je predstavio kolekciju tajnovitih motiva kao rezultat istraživačke igre. Predmet ovog postava su motivi koje nikada nećemo moći vidjeti uživo. To su radovi sa sugestivnim scenama koje u prvi mah podsjećaju na realne vizure, a nastali su fotografiranjem događanja kroz mikroskopski okular. Radi se o kapljici vode, u mikroprostoru, detalji nisu prepoznatljivi. Pojedina fotografija ciklusa dio je serije koja progovara o nizu promjena.
Madračević dokumentira da ono što ne vidimo golim okom također postoji. Pred nama je likovno istraživanje koje problematizira mogućnosti viđenja. Mi smo sretni da kreativni čin jednog autora progovara o univerzumu na najjednostavniji mogući način - bilježeći i podastirući neznatne detalje materijalnog svijeta, riječi su Borkovskog. (T. KOCIJANČIĆ)