Metalni segment instalacije "Okviri/Frameworks", kojom su se na 9. venecijanskom bijenalu arhitekture 2004. predstavili umjetnica Ivana Franke te arhitekti Lea Pelivan, Toma Plejic i Petar Miškovic, ukraden je zagrebackom Muzeju suvremene umjetnosti kojem su autori nakon izložbe donirali svoj rad.
Da cijeli slucaj bude još neobicniji, rijec je o masivnom komadu metala koji je iz napuštenog industrijskog prostora mesne industrije Zagrepcanka, gdje je rad bio pohranjen, morao biti odvezen kamionom.
"Uoci otvorenja nove zgrade MSU-a Pelivan, Plejic i ja smo s predstavnicima muzeja obišli prostor bivše klaonice gdje je instalacija bila uskladištena od 2004. Tada smo utvrdili da nedostaje dio instalacije, gotovo cijela celicna konstrukcija.
Od ravnateljice smo tražili - i dobili - garanciju da ce muzej rekonstruirati i izložiti instalaciju do sredine ljeta 2010., kao i da ce obavijestiti javnost o postojanju instalacije, o razlogu zbog kojeg nije predstavljena prilikom otvaranja nove zgrade te o datumu naknadnog predstavljanja. No, koliko mi je poznato, to se dosad nije dogodilo", rekao nam je jedan od cetvero autora, arhitekt Petar Miškovic.
Instalaciju cija je izrada stajala oko milijun i pol kuna arhitektonski trojac osmislio je zajedno s jednom od najznacjnijih domacih predstavnica ambijentalne umjetnosti, Ivanom Franke. Site-specific instalacija napravljena je posebno za pravokutni prostor Artiglierije, interpretirajuci lokaciju u koju se smješta - Veneciju nestabilnih temelja, i staklo kao tradicionalni obrtni produkt venecijanske lagune.
Buduci da u vrijeme kad je donirana muzeju nije bilo uvjeta za njezino izlaganje, privremeno je bila pohranjena u prostor bivše klaonice u Heinzlovoj ulici, odakle su je nepoznate osobe odnijele, vjerojatno želeci zaraditi na trgovini metalom. Iz muzeja su obavijestili policiju, što nam je potvrdeno i u PU zagrebackoj, ali su zasad propustili izvijestiti javnost o razlozima neizlaganja donirane instalacije.
Od pomocnika ravnatelja MSU-a Tihomira Milovca nismo mogli saznati daljnje detalje, niti koliko ce stajati rekonstrukcija rada buduci da je nakon spomena teme kojom se bavimo postao prilicno neugodan.