Instalacija-performans o berbi grožda

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Labinska umjetnica Ivona Verbanac i talijanski umjetnicki fotograf Giulio Cardona predstavili su se u galeriji Alvona u Labinu multimedijalnom instalacijom-performansom "Pelle a pelle - il cammino verso il vino", koji istražuje stare tradicije, konkretno berbu grožda, te ih nanovo otkriva moderno i inovativno.

Verbanac je pristojno brojnu publiku na otvaranju izložbe najprije darivala grozdovima iz košare da bi potom, nogama masteci više od 200 kilograma cabernet sauvignona, okružena koleginim fotografijama koje združuju grožde i ljudsko tijelo, tocila vino.

"Prirodni sklad dodira: put od kože do kože k pronalaženju starih tradicionalnih obicaja", tako glasi podnaslov projekta ciji je koncept osmislila Verbanac.



- Verbanac i Cardona, svjesni društvene uloge, preuzimaju odgovornost koju mogu ponijeti samo umjetnici i pjesnici: usmjeravajuci našu pažnju k prirodi, krecu se poput glasnika i pozivaju nas na pažljivo promatranje i otkrivanje covjecnosti, otvarajuci nove vidne spoznaje i dajuci koži nepoznate osjecaje što potjecu iz svijeta i iz aktivnosti, koje smo, griješeci, mislili da poznajemo. One ce nas iznenaditi u neocekivanom, lirskom crescendu osjecaja, napisala je u popratnom katalogu talijanska povjesnicarka umjetnosti Francesca Bogliolo.

Alis Šaina, voditeljica galerije Alvona, na otvorenju je citirala povjesnicara umjetnosti Mladena Lucica koji je za dosadašnje radove Ivone Verbanac kazao da donose diskretno posezanje za prošlošcu i zazivaju vrijeme kada smo živjeli znatno nižim standardom, ali na višem civilizacijskom i kulturološkom stupnju.

Verbanac, inace graficka dizajnerica, poznata je po ekološkim i zavicajnim temama (projekti o maslini i lavandi) koje se ticu odumiranja humanosti.

Izložene fotografije Cardone, umjetnika iz Alassija u Liguriji, izvedene su u infracrvenoj tehnici. To omogucava da se na pojedinima od njih, kako je napomenula Šaina, vidi i derma, sloj vezivnog tkiva ispod kože modela, kao potpuni efekt za gledatelja.

- Uobicajeno je mišljenje da je u postprodukciji, s rafiniranim softverom, moguce elaborirati fotografiju do te mjere da se mogu postici bezgranicni efekti, što je netocno. Neki se efekti mogu, naime, dosegnuti samo kreirajuci odredene okolnosti u momentu okidanja fotografije.

Takav je primjer vrlo suptilna tehnika infrared. Njome fotograf ulazi nekoliko milimetara pod kožu te na licu, primjerice, nestaju bore, madeži i druge nesavršenosti, a postiže se efekt porculanske puti, istaknula je Šaina.

Otvaranje je upotpunila Vlasta Hribar, harfistica Opere rijeckog HNK-a Ivana pl. Zajca. Izložba fotografija može se pogledati do 30. rujna.


Podijeli: Facebook Twiter