S 1. sijecnjem na autoplin se pocela obracunavati trošarina od pola kune po litri, s kojom je cijena ovog goriva trebala premašiti pet kuna. Nakon prigovora vozaca, Vlada je 8. sijecnja trošarinu povukla, a iz Ministarstva gospodarstva je, tvrde u Udruzi za UNP, obecano da ce cijena autoplina i dodatno pasti s tadašnjih 4,64 na 4,13 kuna po litri. Umjesto toga, od 1. veljace cijena je dodatno, za 0,12 kuna, porasla, i sad iznosi 4,76 kuna.
Udruga, koja predstavlja stotinu tisuca korisnika autoplina u Hrvatskoj, zatražila je, stoga, od ministra gospodarstva ?ure Popijaca i premijerke Jadranke Kosor da smijene ravnatelja Uprave za energetiku pri Ministarstvu gospodarstva Branimira Horaceka.
Pravilnike o autoplinu ne donosi Branimir Horacek, vec Ministarstvo
gospodarstva, odgovor je ministra gospodarstva ?ure Popijaca. Da nedavno nije izmijenjen pravilnik kojim se
izracunava cijena autoplina ta bi cijena
sada bila i osam posto viša, zakljucuju u Ministarstvu.
Od 1. svibnja prošle godine, otkad se cijena autoplina obracunava tržišno, svakog posljednjeg dana u mjesecu za mjesec koji slijedi, autoplin je poskupio za 42 posto. U Ministarstvu gospodarstva kažu da je uzrok poskupljenju rast cijena propana i butana na mediteranskom tržištu, kao i tecaja americkog dolara, isticuci da je cijena autoplina u Hrvatskoj sada ista kao u Madarskoj i Sloveniji - 0,65 eura po litri. No autoplin je jeftiniji svuda drugdje u EU, osim u Nizozemskoj i Francuskoj koje svoje vozace na autoplin stimuliraju na druge nacine, a i sastav autoplina kvalitetniji je negoli u Hrvatskoj, kažu u udruzi za UNP.
Naime, hrvatski vozaci »tankaju« domaci autoplin iz Ininih rafinerija,
koji se proizvodi prema Ininoj internoj, a ne europskoj normi, no zato
placaju njegovu europsku cijenu.