Informativni i politički TV sadržaji najgledaniji

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U Hrvatskoj se najviše gledaju informativni i politički sadržaji na televizijama s nacionalnom koncesijom od kojih je najgledanija Nova TV, a slijede HTV 1 te RTL televizija, pokazala je studija koju je za Agenciju za elektroničke medije izradila tvrtka AGB Nielsen Media Research.

Istraživanje provedeno 2012. na uzorku od 4.614 kućanstava pokazalo je da je digitalna zemaljska platforma zastupljena u 59 posto hrvatskih kućanstava, dok su ostale platforme - kabelska, satelitska i  internetska televizija (IPTV) zastupljene u 41 posto domova.

Trendovi gledanosti pokazuju da su među najgledanijim sadržajima na sedam televizijskih programa (tri kanala HTV-a, Novoj TV, Domi TV, RTL-u i RTL 2) informativne i političke emisije, religija te sport.

Informativne emisije u prosjeku gleda 25 posto gledatelja, religijske emisije 18 posto, dok je za sport udio nešto niži i iznosi 17 posto. Slijede filmovi sa 15 posto gledanosti, zabavne emisije s 14 posto, serije s 12 posto te dokumentarne znanstvene i obrazovne emisije koje prati 11 posto gledatelja.

Tematski specijalizirane emisije prati devet posto gledatelja, a glazbene sadržaje, kulturu i umjetnost te dječji program oko osam posto gledatelja.

Najviše televizijskih gledatelja dolazi iz tri najveće regije - Zagreba, Slavonije i Dalmacije, a radi se o ljudima srednjeg sloja, većim dijelom bez djece, srednje i starije životne dobi, s osnovnim i srednjoškolskim obrazovanjem.

Prema podacima iz studije hrvatsko TV tržište bilježilo je stabilan rast do 2008. no s nastupanjem ekonomske krize tržište je u stalnom padu. Sve prognoze ukazuju da će tržište oglašavanja nastaviti padati i u 2013. Lani su najjači oglašivački sektori bili farmacija, kozmetika, hrana i telekomunikacije. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter