Posebno svecano bilo je na subotnjem porinucu broda "Grande Costa D'Avorio" u brodogradilištu Uljanik, barem za rukovodstvo brodogradilišta i njihove poslovne partnere iz Grimaldi grupe, za koju je i izgraden impresivan brod za prijevoz automobila, kamiona i kontejnera, dužine 210 metara. Rijec je, barem zasad, o posljednjem brodu koji je Grimaldi grupa narucila od pulskog brodogradilišta, a koji bi trebao biti isporucen u lipnju.
- Naša suradnja traje punih 11 godina. U tom smo periodu za Grimaldi grupu izgradili 18 brodova koji ukupno mogu prevesti gotovo 77 tisuca automobila te devet i pol tisuca kontejnera. Za ovaj su posao naši radnici utrošili više od 12 milijuna radnih sati, kazao je Silvan Kranjc, clan Uprave Uljanik Brodogradilišta.
- Cast nam je što je Grimaldi grupa upravo Uljaniku povjerila svoj novac, poslovne ambicije, pa i ugled. Cinili smo sve što je bilo moguce da im brodove vrhunske kvalitete predamo na vrijeme. Vjerujemo da smo izgradili dobre temelje za buduce zajednicke projekte, kazao je Kranjc, cestitavši uljanikovcima na još jednom radnom uspjehu.
Gianluca Grimaldi, direktor i suvlasnik Grimaldi grupe, dao je naslutiti da bi se suradnja s Uljanikom u buducnosti mogla nastaviti.
- Brod "Grande Costa D'Avorio" privodi kraju desetogodišnji program naše suradnje s Uljanikom. No, nadamo se da ce se ta poslovna suradnja, kao i prijateljstvo s brodogradilištem nastaviti, kazao je Grimaldi, prisjetivši se da je toj kompaniji Uljanik prvi brod "Grande Italia" isporucio u listopadu 2001.
Otkrio je da ce jucer porinut brod ploviti izmedu sjeverne Europe i Afrike te da ce zbog njegove velike brzine od maksimalno 22 cvora trajanje tog puta skratiti s trenutnih deset na osam dana.
Brod "Grande Costa D'Avorio" ce pokretati motor snage 19.040 kilovata, najsnažniji koji je Uljanik Strojogradnja dosad napravila. Na njegovih dvanaest paluba, od cega su dvije prilagodljive, moci ce se istodobno prevoziti oko 3.890 automobila i 1.360 kontejnera.
Taj je impozantan brod impresionirao i 500-tinjak gradana koji su se okupili ne bi li ga s navoza ispratili u more. Njegova visina od 21,5 bila je posebno ocaravajuca za djecu koja su bila puna dojmova nakon porinuca. Jedna je djevojcica, koja tek što je progovorila, pojasnila svom ocu: "Strašno velik brod".
Druga je, pak, bila oduševljena bocom koja se razbija o brod prije porinuca. Upitala je stariju pratnju zbog cega je boca bila puna i zašto nisu razbili praznu. Odgovor nije dobila. (B. ŽIŽOVIC; snimio D. ŠTIFANIC)
Radnicima zanimljiva i kuma
Nisam baš prisustvovao porinucima, iako radim 42 godine u Uljaniku.
Obicno sam ih gledao iz Arsenala. Ovo je stvarno impresivan brod. Medu
najvecim porinutim u jednom dijelu. Vidio sam i vece, ali su bili
porinuti u dva dijela, kazao nam je Aldo Roce, koji je u "civilu" pratio
porinuce. Pitali smo ga, kao iskusnog brodograditelja, da jednom zauvijek
otkloni nagadanja mnogih gradana koji prisustvuju porinucima o tome može
li brod potonuti kad s navoza krene u more. - Nema šanse. To je kao kad bacvu bacite u more. Ona pliva, pojasnio je Roce.
U gomili smo pronašli Veljka Bocu, radnika kojem osmijeh nije
silazio s lica. Mislili smo da je posrijedi oduševljenje zbog uspješno
obavljenog posla. Pitali smo ga za dojmove. - Uvijek jedno te isto. Zanimljivo je samo onima koji dodu prvi put
vidjeti porinuce. U Uljaniku sam od 1983. pa sami izracunajte koliko je
to porinuca. To mi je vec rutina. Ponekad cak niti ne gledam kad brod
ide u more. Vec znamo napamet i tekst koji se cita prije porinuca.
Najviše volimo doci da vidimo kumu broda, kroz smijeh nam je otkrio
radnicke pikanterije.