Imamo istarsku autocestu!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Premijerka Jadranka Kosor danas je na odmorištu Mirna, osam mjeseci prije zadanog roka, otvorila zapadni krak Istarskog ipsilona od Kanfanara do Umaga, dugacak 50 kilometara, u profilu autoceste.

- Prije godinu dana pustili smo u promet dionicu Pula - Kanfanar, a do kraja 2014., kad cemo vec biti u Europskoj uniji, Istarski ipsilon bit ce dovršen. Ova ce autocesta biti velika potpora turizmu i gospodarstvu ne samo Istre, vec i Hrvatske. Poznato je da 90 posto turista dolazi u Hrvatsku automobilima, a nakon lanjskih 19 milijuna nocenja ove godine ocekujemo najbolju sezonu dosad, rekla je premijerka Kosor.

Naglasila je da je u Ipsilon do sada iz državnog proracuna uloženo 475 milijuna kuna. Podsjetivši da slijede ulaganja u regionalni centar za zbrinjavanje otpada i raspisivanje natjecaja za Brijuni rivijeru, Kosor je zakljucila da se zajedno, bez obzira na pripadnost razlicitim strankama, može uciniti puno.

I za župana Ivana Jakovcica otvorenje zapadnog kraka Ipsilona ima simbolicno znacenje jer je to put prema Europi, kojem je svoj doprinos dala i Istarska županija. Uz to, izgradnja Ipsilona je za njega dobar primjer suradnje javnog i privatnog sektora, svih razina vlasti, i najbolji nacin kako ostvariti konkurentno gospodarstvo te sigurnost u prometu za gradane i turiste.

- Krajnji je cilj otvaranje novih radnih mjesta, cemu ce pridonijeti i raspisivanje natjecaja za Brijuni rivijeru. Nadam se da cemo nakon potpisivanja sporazuma za gradnju regionalnog centra za gospodarenje otpadom i dogovora s Hrvatskim vodama o financiranju odvodnje otpadnih voda uskoro raspisati natjecaj i za izgradnju bolnice, rekao je Jakovcic.

Direktor Bina-Istre David Gabelica je na svecanosti na odmorištu Mirna izjavio da je, nakon lanjskog otvorenja dionice Pula - Kanfanar, s novih 50 kilometara od Kanfanara do Umaga sada 80 kilometara u profilu autoceste. Za dionicu Pula - Kanfanar Bina-Istra utrošila je 142,8 milijuna eura, a za novu, Kanfanar - Umag, 228 milijuna. S novom dionicom Kanfanar - Rogovici, koja ce se otvoriti u listopadu, ulaganja se penju na 300 milijuna eura.

- Sada se intenzivno pripremamo za nastavak pretvaranja Ipsilona u autocestu na dijelu od Rogovici do Matulji. U tijeku je usvajanje studije utjecaja na okoliš, pocet ce se izradivati projekti, a sama gradnja ce startati sredinom 2012. godine.

Svecanosti na odmorištu Mirna prisustvovali su mnogi uzvanici, medu kojima su bili ministri gospodarstva ?uro Popijac, mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta te zaštite okoliša, prostornog uredenja i graditeljstva Branko Bacic.

Na dijelu prometnice koji je zbog svecanosti bio zatvoren, izmedu cvora Višnjan i mosta Mirna, naplata starta u ponoc. Uvodenjem naplate posao je dobilo novih 50 radnika Bina-Istre, koji ce raditi u novim naplatnim kucicama. (Aldo POKRAJAC; snimio M. MIJOŠEK)

U prometu spoj Pula - cesta za Medulin
Danas je u promet puštena i spojna cesta od cvora Pula do ceste Pula - Medulin, koja ce pulsku obilaznicu rasteretiti prometa prema medulinskoj rivijeri. Pocetkom srpnja u promet ce se pustiti i ostatak ove ceste do Pomera.

Od Pule do Umaga 37 kuna

Prema potvrdenom cjeniku Bina-Istre, od Pule do Umaga za prolaz autocestom automobilom placat ce se 37 kuna. Porecani ce od Baderne do Umaga placati 17, a Rovinjci od Kanfanara do Umaga 25 kuna. Od Pule do Rogovica cijena je do otvaranja nove dionice autoceste 12 kuna, a do Matulji, s 28 kuna tunelarina kroz Ucku, 40 kuna. S pretplatom, preko ENC uredaja, trošak za cestarine može se umanjiti do 50 posto. Bez naplate i dalje ostaje dio Ipsilona od Kanfanara do tunela Ucka.

Bina-Istra dosad uložila 700 milijuna eura
Bina-Istra je do sada izgradila Ipsilon od Pazina do Pule i od Kanfanara do Umaga. Potom je dio od Umaga do Pule izgradila u profilu autoceste, što se trenutno izvodi na dionici od Kanfanara do Rogovici. U te radove uloženo je 700 milijuna eura. Prema grubim procjenama, za dovršetak pretvaranja svih 145 kilometara u autocestu, dupliranje tunela Ucka i vijadukata Mirna, Vala i Limska draga utrošit ce se još 400 milijuna eura ili ukupno 1,1 milijardi eura.


Podijeli: Facebook Twiter