Premijerka Jadranka Kosor danas je na odmorištu Mirna, osam mjeseci prije zadanog roka, otvorila zapadni krak Istarskog ipsilona od Kanfanara do Umaga, dugacak 50 kilometara, u profilu autoceste.
- Prije godinu dana pustili smo u promet dionicu Pula - Kanfanar, a do kraja 2014., kad cemo vec biti u Europskoj uniji, Istarski ipsilon bit ce dovršen. Ova ce autocesta biti velika potpora turizmu i gospodarstvu ne samo Istre, vec i Hrvatske. Poznato je da 90 posto turista dolazi u Hrvatsku automobilima, a nakon lanjskih 19 milijuna nocenja ove godine ocekujemo najbolju sezonu dosad, rekla je premijerka Kosor.
Naglasila je da je u Ipsilon do sada iz državnog proracuna uloženo 475 milijuna kuna. Podsjetivši da slijede ulaganja u regionalni centar za zbrinjavanje otpada i raspisivanje natjecaja za Brijuni rivijeru, Kosor je zakljucila da se zajedno, bez obzira na pripadnost razlicitim strankama, može uciniti puno.
I za župana Ivana Jakovcica otvorenje zapadnog kraka Ipsilona ima simbolicno znacenje jer je to put prema Europi, kojem je svoj doprinos dala i Istarska županija. Uz to, izgradnja Ipsilona je za njega dobar primjer suradnje javnog i privatnog sektora, svih razina vlasti, i najbolji nacin kako ostvariti konkurentno gospodarstvo te sigurnost u prometu za gradane i turiste.
- Krajnji je cilj otvaranje novih radnih mjesta, cemu ce pridonijeti i raspisivanje natjecaja za Brijuni rivijeru. Nadam se da cemo nakon potpisivanja sporazuma za gradnju regionalnog centra za gospodarenje otpadom i dogovora s Hrvatskim vodama o financiranju odvodnje otpadnih voda uskoro raspisati natjecaj i za izgradnju bolnice, rekao je Jakovcic.
Direktor Bina-Istre David Gabelica je na svecanosti na odmorištu Mirna izjavio da je, nakon lanjskog otvorenja dionice Pula - Kanfanar, s novih 50 kilometara od Kanfanara do Umaga sada 80 kilometara u profilu autoceste. Za dionicu Pula - Kanfanar Bina-Istra utrošila je 142,8 milijuna eura, a za novu, Kanfanar - Umag, 228 milijuna. S novom dionicom Kanfanar - Rogovici, koja ce se otvoriti u listopadu, ulaganja se penju na 300 milijuna eura.
- Sada se intenzivno pripremamo za nastavak pretvaranja Ipsilona u autocestu na dijelu od Rogovici do Matulji. U tijeku je usvajanje studije utjecaja na okoliš, pocet ce se izradivati projekti, a sama gradnja ce startati sredinom 2012. godine.
Svecanosti na odmorištu Mirna prisustvovali su mnogi uzvanici, medu kojima su bili ministri gospodarstva ?uro Popijac, mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta te zaštite okoliša, prostornog uredenja i graditeljstva Branko Bacic.
Na dijelu prometnice koji je zbog svecanosti bio zatvoren, izmedu cvora Višnjan i mosta Mirna, naplata starta u ponoc. Uvodenjem naplate posao je dobilo novih 50 radnika Bina-Istre, koji ce raditi u novim naplatnim kucicama. (Aldo POKRAJAC; snimio M. MIJOŠEK)
U prometu spoj Pula - cesta za Medulin
Danas je u promet puštena i spojna cesta od cvora Pula do ceste Pula - Medulin, koja ce pulsku obilaznicu rasteretiti prometa prema medulinskoj rivijeri. Pocetkom srpnja u promet ce se pustiti i ostatak ove ceste do Pomera.
Od Pule do Umaga 37 kuna
Prema potvrdenom cjeniku Bina-Istre, od Pule do Umaga za prolaz autocestom automobilom placat ce se 37 kuna. Porecani ce od Baderne do Umaga placati 17, a Rovinjci od Kanfanara do Umaga 25 kuna. Od Pule do Rogovica cijena je do otvaranja nove dionice autoceste 12 kuna, a do Matulji, s 28 kuna tunelarina kroz Ucku, 40 kuna. S pretplatom, preko ENC uredaja, trošak za cestarine može se umanjiti do 50 posto. Bez naplate i dalje ostaje dio Ipsilona od Kanfanara do tunela Ucka.
Bina-Istra dosad uložila 700 milijuna eura
Bina-Istra je do sada izgradila Ipsilon od Pazina do Pule i od Kanfanara do Umaga. Potom je dio od Umaga do Pule izgradila u profilu autoceste, što se trenutno izvodi na dionici od Kanfanara do Rogovici. U te radove uloženo je 700 milijuna eura. Prema grubim procjenama, za dovršetak pretvaranja svih 145 kilometara u autocestu, dupliranje tunela Ucka i vijadukata Mirna, Vala i Limska draga utrošit ce se još 400 milijuna eura ili ukupno 1,1 milijardi eura.