Nastavljajuci ovogodišnji program grožnjanska galerija Fonticus ugostila je dvoje novih autora s njihovim samostalnim projektima. U donjem dijelu galerije smještene su instalacije mlade zagrebacke autorice Margarete Lekic u njenom najnovijem likovnom projektu "Iz ladica", koji je prvi put predstavljen javnosti na njenom prvom gostovanju u Grožnjanu. Veci dio predmeta koje je koristila predstavlja uredski asortiman, niz predmeta koji ce se uvijek naci u uredskoj ladici.
- Pred nama je serija trodimenzionalnih objekata postavljenih u prostor. Možemo ih doživjeti i kao multiple bez obzira na njihovu trenutnu unikatnost. Mogucnosti serije ili ponavljanja oblika beskonacne su jer se radi o caroliji kombinatorike primijenjene na svakodnevne, industrijski proizvedene predmete. Iako umjetnica tvrdi da je predmete pronašla u zaboravljenom pretincu, ladici, na radovima možemo išcitati dozu fetišizma. Ona promišljeno kombinira elemente prema kojima osjeca izvjesnu vezanost. Unatoc tome, njihova prvobitna funkcionalnost ipak nije zanemarena. Predmetima su dodane funkcije ili u kombinacijama predstavljaju neobicna dogadanja. Na ovim radovima pronalazimo i odjeke ideja Arte povere, rekao je o ovom projektu Eugen Borkovsky.
Margareta Lekic diplomirala je na ALU-u u Zagrebu 2007., a sada je na doktorskom umjetnickom studiju. Izlaže posljednjih pet godina, najviše diljem Hrvatske te u Austriji, Njemackoj i Švedskoj.
U drugom dijelu Fonticusa predstavio se pulski umjetnik Mladen Milotic koji se slikarstvom bavi od 1970. i za to vrijeme priredio je šezdesetak samostalnih izložbi, a sudjelovao je u velikom broju skupnih projekata u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnik je više nagrada i priznanja za slikarstvo, skulpturu i grafiku. Likovni projekt je predstavljen Fonticusu pod nazivom "Tragovi" skup je novijih radova nastalih u prošloj i ovoj godini, postavljenih u dvije skupine koje se razlikuju po tehnološkom pristupu oblikovanja. Prvu skupinu radova cine crteži olovkom i pastelom, a drugu radovi u kombiniranoj tehnici, s blagim reljefnim slojevima materijala. U oba slucaja crtež je okosnica oblikovanja.
- Radove pomiruje disciplinirani kolor, bogati tonski spektar i prepoznatljiv autorski rukopis. Milotic oniricki niže slojeve motiva kojima gradi kadriranu, ali stabilnu kompoziciju. Prisutno je nadrealno pretakanje planova, a ponegdje oblika. Ovi slojevi cesto oblikuju okvir unutar formata rada. Okosnica vecine radova je klaunova kapa. Na radovima nalazimo djetelinu s cetiri lista, naglašenu tocku, položeni križ oblikovan širokim trakama ili samo linijom, slova, kamene oblutke, polumjesec, srce, loptu, obrise arhitekture, plažu, nebo, cvijet, vodu, stablo, brojeve. Ovo bogatstvo znakovlja, informacija, ispunjavanje formata elementima govori nam o bogatoj autorovoj imaginaciji, dodao je Borkovsky o Miloticevim radovima.
Obje su izložbe otvorene do 9. listopada.