Osnovne škole u svoju ce satnicu uskoro morati uvrstiti novi predmet - religiju, predvida Nacionalni okvirni kurikulum (NOK), predstavljen jucer u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa. Iz pozamašnog dokumenta objavljenog na web-stranicama Ministarstva vidljivo je da ce škole religiju morati uvesti kao pandan za vjeronauk, i taj ce predmet slušati oni ucenici koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk.
Po NOK-u za predškolski odgoj te opce obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, vec od jeseni škole ce moci raditi i vlastite kurikulume, odnosno samostalnije kreirati nastavu. Umjesto da kao dosad odraduju nastavni plan i program, nastavnici ce moci raditi svoje programe. Tako ce, primjerice, uciteljica u prvom razredu osnovne škole djeci moci ponuditi više citanja, pripovijedanja ili ih uciti o gradanskim pravima, a nastavnica u petom razredu uvrstiti u svoje satove sadržaje iz zdravstvenog odgoja, prevencije ovisnosti i slicno.
Ovako je jucer Dijana Vican, državna tajnica u resornome ministarstvu, ukratko predstavila novosti koje ce dacima donijeti dugo cekani NOK. Taj bi dokument u hrvatske škole trebao uvesti nove odgojno-obrazovne vrijednosti - znanje, solidarnost, identitet i odgovornost, a djeci umjesto golih cinjenica omoguciti da iz škole izadu kao samosvjesni pojedinci, poduzetnicki kompetentni.
Da bi to postigli, školarci vec od malih nogu trebaju razvijati istraživacki i natjecateljski duh, razmišljati, odlucivati, planirati, a srednjoškolsko obrazovanje treba razviti smisao za rizik, kreativnost, nauciti ih kako da inovativno razmišljaju i prepoznaju priliku.
Podulji je popis fakultativnih predmeta koje bi škole trebale uvrstiti u ponudu: profesionalna orijentacija i vlastita buducnost, gradanski odgoj, kultura govora i slušanja, govorništvo, medijska kultura, hrvatska tradicijska kultura, okoliš i kulturna baština, domacinstvo, rucni rad…