Iduce sezone naplata cestarine

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Na cvoru Ipsilona u Vodnjanu jug grade se postolja za naplatne kucice. Kada se iduce godine otvori dio buduce autoceste kroz Istru na najprometnijem dijelu Ipsilona od Kanfanara do Pule, uvest ce se zatvoreni sustav naplate. U Bina-Istri, koja gradi Ipsilon i ima koncesiju njegovog korištenja do 2027. godine, još ne znaju cijene buducih cestarina.
- Javnosti je poznato da u pretvaranje Ipsilona u autocestu ulažemo 700 milijuna eura i da taj novac osiguran kreditima moramo vratiti. U vrijeme kada je režim naplate poluotvoren, pa se placaju tunelarina na Ucki i mostarina na Mirni, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nam nakon godišnjeg obracuna vraca kompenzaciju za izgubljenu zaradu u prosjecnoj visini od 20 milijuna eura. Taj je sustav uveden da bi se zaštitili gradani Istre koji za lokalnu vožnju najviše koriste Ipsilon. Na njih cemo misliti i kada se bude dogovarao cjenik za zatvoreni sustav naplate, o kojem ce se s Ministarstvom razgovarati nakon turisticke sezone, kaže direktor Bina-Istre David Gabelica.
Bina-Istri je u interesu da istarski vozaci i dalje koriste Ipsilon pa ce se u sustav naplate vjerojatno uvrstiti popusti kakvi se koriste za cešce prolaske kroz tunel Ucka ili preko mosta na Mirni. O detaljima je rano govoriti buduci da se moraju usuglasiti s Ministarstvom.
Za istarske vozace i turiste je najvažnije da se pretvaranje Ipsilona u autocestu odvija brže od planiranog pa ce se iz Kanfanara u Pulu njome moci vec u iducoj turistickoj sezoni, a do Umaga 2011., a ne 2012., kako je bilo prvotno planirano.
Za ubrzavanje radova kljucno je bilo duže zatvaranje prometa tijekom cega su obavljena miniranja visokih usjeka. Sada se ona obavljaju od 5 do 8 sati, kada je Ipsilon zatvoren, a potom se na trasi radi u dvije smjene do noci. Kada se radovi budu otvorili na cijeloj trasi, vjerojatno ce se uvesti i treca, nocna smjena.
- Zatvaranja ne možemo izbjeci. Zbog buke nocu ne smijemo ni bušiti, a miniranje se može obavljati samo danju. Zbog toga smo za te radove izabrali termin kada je promet najrjedi, a zatvaraju se samo dionice na kojima se obavljaju ti radovi. Zahvaljujemo vozacima na strpljenju, a mi cemo zbog toga brže dovršiti Ipsilon kao autocestu, kaže Gabelica.


Podijeli: Facebook Twiter