Iduće godine još značajnije investicije u turizmu

Oko dvije tisuće turističkih djelatnika u Poreču - otok Sveti Nikola
Oko dvije tisuće turističkih djelatnika u Poreču - otok Sveti Nikola

Oko dvije tisuće turističkih djelatnika iz cijele Hrvatske boravi u Poreču na godišnjem skupu Dani hrvatskog turizma koji je jučer svečano na otoku Sveti Nikola otvorio ministar turizma Darko Lorencin. Pritom je istaknuo izvanredne turističke rezultate ove sezone koje treba obraniti iduće godine, a posebno se pohvalio investicijama.

- Ova godina, iako neki kažu da nam je puno toga išlo na ruku, bila je veoma uspješna, a za svaki veći uspjeh moraju se poklopiti neke druge okolnosti. Ove godine uspjeli smo ostvariti 75 milijuna noćenja i 13 milijuna dolazaka. Ostvarili smo velike pomake, ali treba iz njih izvoditi zaključke. Zalet koji smo sada postigli puno je teže zadržati pa će priprema 2016. biti puno teža, kazao je Lorencin. Pohvalio se i velikim investicijama u turizam ove godine među kojima je i sam resort Sveti Nikola.

- Otvorili smo čak 25 velikih hotela, a to je naznaka u kom pravcu ide naš turizam. Dobra je naznaka i jučerašnja ponuda za Kupare, a tu je i tako ne razvikana stavka o kojoj se ne priča puno - komunalna infrastrukturna koja je ključna za razvoj turizma. Turist želi doći u lijepu sredinu i to postaje preduvjet. I ona spada u bitne investicije, poput hotela i ostalih sadržaja, kazao je Lorencin.

Mnogobrojnima okupljenima iz cijele zemlje kazao je i kako je prije

10-tak dana u Londonu predstavljena nova kampanja Croatia full of life.

Jačanje brenda

Direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić kazao je kako je upravo jačanje brenda Hrvatske kroz koncept Croatia full of life njihov najveći zadatak u 2016. godini.

- Lani, na Danima hrvatskog turizma, kada smo predstavili naše istraživanje o jačini našeg brenda, malo smo ostali zatečeni da je naša snaga brenda slaba te smo krenuli u izradu novog krovnog koncepta i izabrali smo slogan Hrvatska puna života. Danas smo usvojili program rada za iduću godinu gdje će upravo naši resursi biti usmjereni na jačanje snage brenda, da on bude što vidljiviji i jači. Dakle, kada netko pomisli na odmor, onda da među tih pet destinacija pomisli i na Hrvatsku, poručio je Ivičić. Zadovoljan sezonom je i porečki gradonačelnik Edi Štifanić koji se pohvalio da je na Poreštini ostvareno 7,5 milijuna noćenja te da su osim noćenja rasli prihodi od turizma te porez na potrošnju, a tu su i jake investicije.

- Prihodi su u odnosu na lani veći za 10 posto, a za 13 posto više je prikupljeno poreza na potrošnju. Također, na ovom području ove smo godine imali milijardu kuna ulaganja u turizam, a među najznačajnijima su vodeni park, resort na Svetom Nikoli te ulaganja u turističku infrastrukturu poput pročistača otpadnih voda. Ovakve investicije ne događaju se slučajno, već su smišljene. Međutim, svega ne bi bilo bi bilo bez vrijednih turističkih djelatnika koji su dali doprinos i određenih okolnosti koje su nam išle na ruku. Ipak, rezultati govore da smo dobro pripremili sezonu, zaključio je Štifanić.

Nakon otvaranja kao glavna tema skupa na Turističkom forumu bila je takozvani sharing economy, odnosno, u slobodnom prijevodu, ekonomija dijeljenja koja sve više "prijeti" tradicionalnim oblicima turizma. Riječ je o svojevrsnoj razmjeni usluga i smještaja uz pomoć modernih tehnologija, a najpoznatiji primjeri se u razmjeni smještaja odnose primjerice na web stranicu Airbnb, a sličan trend zahvatio je i prijevozničke usluge gdje sve više jačaju web aplikacije poput Ubera i sličnih. (Barbara BAN, Danilo MEMEDOVIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter