Slika idealne žene promijenila se u zadnjih 18 godina najviše kada je riječ o njezinoj ulozi majke i domaćice; dok je 24 posto hrvatskih građana tada smatralo idealnom ženom onu čija je uloga isključivo briga o obitelji i djeci, danas takav stav ima tek njih 14 posto, najnoviji su podaci agencije GfK Hrvatska.
Ta je agencija u svibnju ove godine na tisuću ispitanika provela istraživanje o percepciji idealne žene među hrvatskim građanima, u smislu poslovnog angažmana i angažmana oko obitelji, a dobiveni rezultati uspoređeni su s ranijim, od kojih prvi datiraju iz 1995. Od tada do 2007. rastao je broj građana koji smatraju da bi idealna žena trebala biti uspješna, zaposlena žena koja gradi karijeru, dok se o obitelji i djeci brine uz pomoć neke druge osobe. Istovremeno se smanjivao broj onih koji su idealnom ženom smatrali onu koja radi na manje odgovornim poslovima, ali se brine o obitelji i djeci.
Proteklih šest godina najveće promjene u percepciji idealne žene odnose se na povratak žene obitelji i djeci uz poslovni angažman manjeg opsega. Sada je 12 posto više onih koji idealnom ženom smatraju onu koja je zaposlena na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci, dok je pet posto manje onih koji idealnom ženom smatraju onu kojoj je na prvom mjestu poslovna karijera
U odnosu na muškarce, žene pripadnice svog spola više vide kao karijeristice (žene - 38%, muškarci - 31%), dok je muškarcima idealan "ljepši spol" još uvijek više usmjeren na brigu oko obitelji i djece. I mlađi od 34 godine vide idealnu ženu kao onu s karijerom na prvom mjestu (48 posto), slično misle Zagrepčani (51 posto) i Istrijani (45 posto) te neoženjene/neudane osobe (47 posto). Istraživanje je pokazalo i zanimljiva odstupanja kod slike idealne žene u odnosu na njenu stvarnu poziciju, odnosno kako žene vide idealnu ženu, a kako same sebe. Žene su u Hrvatskoj u znatno većoj mjeri majke i domaćice (24%) u odnosu na to kako si zamišljaju idealnu ženu - 12 posto ih idealnu ženu zamišlja kao majku/domaćicu. S druge strane, stvarnost je i da su žene u Hrvatskoj u manjoj mjeri uspješne poslovne žene koje grade karijeru - svega ih je 21 posto, u odnosu što bi one željele biti - 38 posto idealnu ženu vidi kao karijeristicu. (Hina)