Gradskom odlukom o najvišoj cijeni autotaksi prijevoza na podrucju Pule ova je usluga postala znatno prihvatljivijom gradanima. Naime, maksimalna dopuštena cijena niža je od postojece - za startninu pet kuna, a za kilometar vožnje tri kune.
Po novoj odluci cijena za pocetak vožnje, uz mogucnost da se u nju ukljuci i odredeni broj pocetnih kilometara, iznosi 15 kuna, dok je najviša cijena vožnje po kilometru sedam kuna. Do sada je pocetak vožnje bio 20 kuna, a cijena kilometra deset kuna.
Cekanje po satu smanjeno je s dosadašnjih sto kuna na 50, nocna, nedjeljna i blagdanska vožnja i dalje je 20 posto skuplja od dnevne, ali generalno je jeftinija zbog smanjene maksimalne cijene, dok je povecanje samo u cijeni prtljage, za koju po komadu sada treba platiti pet kuna, a dosad se nije naplacivala.
Taksistima je, pak, omogucen dodatni prihod putem isticanja reklamnih sadržaja na svojim vozilima. Ako se odredište nalazi izvan Pule, cijena vožnje odreduje se slobodnom pogodbom izmedu vozaca i putnika prije no što vožnja otpocne, jednako kao i prijevoz kucnih ljubimaca.
- Prije donošenja ove odluke zatraženo je mišljenje relevantnih institucija, a u obzir smo uzeli i cijene taksi usluge u drugim hrvatskim gradovima. Vjerujem da su ovakve cijene prihvatljive za gradane Pule.
Dosadašnji taksi prijevoznici nisu se složili s ovakvom odlukom, dok je Društvo za zaštitu potrošaca mišljenja da cijena može biti i niža. Medutim, odredena je umjerena cijena, pri cemu sam prvenstveno razmišljao o usluzi za gradane, pojasnio je gradonacelnik Boris Miletic.
Osamnaest novih dozvola
Odbor autotaksista Sekcije prijevoznicke djelatnosti pri Udruženju obrtnika predlagao je dosadašnje cijene, no taksisti ce ih novom gradskom odlukom morati sniziti. Pozitivno mišljenje na gradsku odluku, pak, dala je Udruga matice umirovljenika, Sindikat umirovljenika Hrvatske. Savjet mladih Grada Pule smatra da startnina, uz prva tri kilometra vožnje, treba iznositi 25 kuna.
Vec je ranije utvrdeno da ce godišnja naknada za dozvolu taksiranja u Puli iznositi 300 kuna, a buduci da se izdaje na pet godina, naknada iznosi 1.500 kuna. Po dostavljenim podacima Državnog zavoda za statistiku, Grad Pula može izdati 48 dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza na podrucju grada.
Broj dozvola u jednom gradu odreduje se, naime, tako da se na svakih 1.200 stanovnika izdaje jedna dozvola. Buduci da Pula, po zadnjim podacima, broji 57.765 stanovnika, otvorila se mogucnost za 48 dozvola. S obzirom na to da je vec 30 koncesionara prijavljeno za obavljanje usluge autotaksi prijevoza na podrucju Pule, Grad ce raspisati natjecaj i izdati 18 novih dozvola.
Prije toga, pak, kandidati ce se pozvati na polaganje posebnog ispita za vozace autotaksi vozila, cija ce cijena iznositi sto kuna. Na ispitu ce se provjeravati poznavanje osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim i turistickim znamenitostima Pule te vještina prijevoza putnika do zadanih odredišta.
Cammeo najavio kandidaturu
Na natjecaj za nove dozvole moci ce se javiti sve pravne i fizicke osobe koje obavljaju djelatnost autotaksi prijevoza i imaju sjedište ili prebivalište u Puli, a u slucaju veceg broja zahtjeva od broja dozvola koje se izdaju prednost ce imati prijevoznici s dužim iskustvom u obavljanju autotaksi prijevoza na podrucju Pule.
Svoju kandidaturu za nove dozvole vec je ranije potvrdila grupa Cammeo, koja je jeftiniji taksi prijevoz uvela u Rijeci, Osijeku i Zagrebu. Kosta Minovski, vlasnik Cammea, informacije je skupio direktno na razgovoru u gradskoj upravi i po samom gradu, na terenu, te najavio kandidaturu za sve nove dozvole i maksimalnu liberalizaciju cijene.
Po njihovim tvrdnjama, Cammeo bi svoje putnike vozio za 20 kuna za prvih pet kilometara, a svaki daljnji kilometar naplacivao bi se pet kuna.
Interese za širenjem na pulsko tržište najavio je i Fažana taxi, ciji je vlasnik rekao da Puljanima želi omoguciti da se voze za 15 kuna. Niža cijena taksi prijevoza u Pulu bi mogla vratiti ovu uslugu na velika vrata jer su mnogi gradani izgubili interes za prijevoz taksijem, pogotovo nakon što se prije nekoliko godina ugasio jeftini i popularni City Car.
Usto, taksi prijevoznici sami formiraju cjenik usluga do maksimalnog iznosa pa vožnja može biti i jeftinija od maksimalne cijene.