I Puljanima je vožnja taksijem preskupa

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jučer objavljena priča o još uvijek nepoznatom taksistu koji je vožnju od nepuna dva kilometra, od autobusnog kolodvora do hotela "Galija", naplatio japanskom gostu, inače uglednom znanstveniku koji je gostovao u Puli, 160 kuna, dignuo je na noge i građane i taksiste. Kako nam je ispričao njegov domaćin, ne samo da je uglednom japanskom gostu naplatio višestruko veći iznos, već ga nije niti doveo do željene destinacije, već ga je pustio dvije ulice dalje, a u konačnici nije mu želio niti izdati račun.

Predsjednik sekcije taksista pri Udruženju obrtnika Petar Jovetić jučer nam nije mogao 
konkretnije komentirati slučaj jer nije znao o kojem je taksistu riječ, niti je li uopće riječ o jednom od 48 taksista koji imaju koncesiju Grada Pule ili nekom vanjskom. Tek je kratko istaknuo da je riječ o vožnji koja košta najviše 50 kuna te da je apsolutno neprihvatljivo da netko putniku nije želio izdati račun.

No, ta je priča otkrila puno veći kaos koji vlada u toj djelatnosti, a o čemu su jučer progovorili i drugi pulski taksisti. Prema riječima jednog od njih, Danijela Kukoje, već je nekoliko puta i nadležnima u Gradu Puli ukazivao na postojanje velikog broja nelegalnih taksista koji bez gradske koncesije obavljaju taksi djelatnost na području 
grada Pule i pritom naplaćuju i pet puta veće iznose od onih definiranih cjenikom za pulske taksiste. Uz 48 taksista s gradskom koncesijom, još je barem 60 drugih taksista bez odobrenja, tvrdi Kukoja. Problem je tim veći što je jedini prometni inspektor otišao u mirovinu, drugi nije imenovan, te bi taj posao, po zakonu, trebala preuzeti policija. Oni se, kaže Kukoja, s tim ne žele baviti jer ionako imaju i previše svog posla, a kada se 
traži intervencija komunalnih redara grada Pule oni ne mogu biti efikasni bez pomoći policije. "Nelegalni taksisti vide da ih nitko ne može zaustaviti pa rade što rade, a onda, eto nastrada, turist, ni kriv ni dužan", kaže na kraju Kukoja ostajući ustrajno pri stavu da Grad Pula mora zaštititi "svoje taksiste".

"Grad Pula regulirao je autotaksi prijevoz na području grada Odlukom o autotaksi prijevozu. Odlukom se utvrđuju uvjeti i organizacija obavljanja autotaksi prijevoza na području grada, prava i obveze autotaksi prijevoznika, a sve s ciljem osiguranja sigurnog i kvalitetnog sustava prijevoza takve vrste", ističu iz Grada Pule te potvrđuju da je 
izdano 48 autotaksi dozvola. Međutim, naglašavaju, utvrđivanje postojanja "nelojalne" konkurencije u nadležnosti je više službi i to Inspekcije cestovnog prometa, službi koje su preuzele ovlasti Državnog inspektorata, dok komunalno redarstvo postupa u okviru svojih ovlasti i obavlja kontrolu nad provođenjem navedene Odluke o autotaksi prijevozu.

"Građani koji imaju primjedbe vezane za autotaksi prijevoznike, kao i sami taksisti mogu se obratiti nadležnom upravnom odjelu u gradu Puli kako bi se moglo postupiti u skladu s ovlastima, odnosno moraju se obratiti i nadležnom ministarstvu", ističu na kraju svog odgovora.

Ipak, je li problem samo u nelegalnim taksistima, najbolje znaju sami građani koji su svojevremeno pozdravili dolazak jeftinog City cara, a mnogi sada priželjkuju i konačni dolazak Ubera u Pulu. 

- Ne koristim usluge taksija. Užasno su skupi, preskupi. Potrebno je uvesti neki jeftiniji prijevoz, koji će biti dostupan većem broju ljudi, kaže nam tako Puljanin Marko Poštić.

I Silvio Juravić slaže se da su pulski taksisti preskupi i zato se, kaže, nikada ne vozi taksijima.  
- Potjerali su jeftine i ostali su samo oni. Imaju monopol. Dok je postojao, svaki dan sam koristio usluge City cara. Vožnja je koštala 15 kuna, što je bilo stvarno pristupačno. Otkad njih nema, više nikada nisam sjeo u taksi, kaže Juravić.

- Ne vozim se taksijem, kaže nam i Goran Ustić. - Možda sam koristio njihove usluge dva 
puta u životu. Imam osjećaj da su skupi. Uvijek se smatralo da vožnja taksijem košta nemale novce, pa mi je to tako i ostalo u sjećanju. Ali vozio bih se s taksijem da je jeftinije. Moji klinci su se vozili onim jeftinijim taksi prijevozom dok je postojao u gradu. Više mi se isplatilo da se tako voze, nego da ja idem po njih, rezimirao je Ustić.

Niti Milica Ušić nikad ne koristi taksi, jer, kaže, za tim jednostavno nema potrebe. 

- Vozačica sam i, za ono što mi treba, sama se prevezem. Ne bih htjela ocjenjivati jesu li usluge taksista skupe, svi moramo zaraditi za egzistenciju, pa tako i oni. Da mi je potrebna njihova usluga, sigurno bih je koristila, kaže nam na kraju Ušić.

(Bojan ŽIŽOVIĆ i Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter