I Pula proširuje taksi ponudu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Izmjenom Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, donesenom prije nešto više od godinu dana, lokalna samouprava dužna je dati dozvolu za obavljanje prijevoza taksijem svakome kome državna uprava izda licencu. Pogodnosti novog zakona prva je iskoristila rijecka tvrtka Taxi Cammeo, koja je uslugu proširila na Osijek i Zagreb i postala konkurentna cijenom, koju su nakon podosta prepucavanja prihvatili - ili ce to morati - i drugi taksisti.

Odlukom Gradske supštine, uz dosadašnji Radio Taxi Zagreb od utorka tako dobiva nove taksiste, gotovo stotinu iz rijecke tvrtke Cammeo te 76 registriranih pojedinaca s obrtom i jednim taksijem. Gradska skupština odlukom je propisala da za prijevoz u dužini do dva kilometra maksimalna cijena može biti 28 kuna.

Novi zagrebacki koncesionari, pak, najavljuju cijenu od 30 kuna za pocetnih pet kilometara. Cammeo je ponudio pocetnu cijenu od 15 kuna za prva dva kilometra, a nakon toga svaki kilometar se placa pet kuna, što u konacnici za pet kilometara opet iznosi 30 kuna. Zajednicko svima jest da se prtljaga više ne naplacuje, a nema ni razlike izmedu dnevne i nocne vožnje.

Liberalizacija tržišta pocela u Puli

Inace, borba za liberalizaciju ovog tržišta pocela je u Puli 2002. godine, kada je tvrtka City car, kasnije Gradsko vozilo, ponudila jeftiniji prijevoz. Može se slobodno reci da je Pula po ovom pitanju imala primat u Hrvatskoj. City car je vozio putnike po cijeni od 30 kuna, a tu su mogucnost koristili mnogi Puljani, pogotovo oni mladi vracajuci se iz nocnih provoda. No, ova je usluga proglašena nelegalnom i gradani su izgubili jeftin prijevoz.

Zbog birokratskog kaosa te nedefiniranih zakona i gradskih odluka o prijevozu taksijem, ali i stalnih napada taksista, konkurencija je ugašena i Pula je ostala bez jeftinijeg taksija. Sporadicni pokušaji da se liberalizira tržište godinama su ostajali nedoreceni, a nije nedostajalo ni obracuna, kojima su svjedocili gradani i turisti. Bilo kakve najave o liberalizaciji ovog tržišta redovito su izazivale reakcije, no sada je evidentno da su pogodnosti novog zakona dovele do - za gradane - pozitivne odluke. Vec do pocetka turisticke sezone i Pula namjerava legalizirati ovakvu mogucnost.

- Iako zasad i dalje nema interesa za izdavanjem novih dozvola za taksiste, gradska uprava ce u ovoj godini donijeti novu odluku o taksi prijevozu. To cemo sigurno uciniti uoci turisticke sezone. Vec prošle godine poceli smo s izradom prijedloga takve odluke, konzultirali smo i Udruženje obrtnika, odnosno Sekciju taksista te razmotrili njihove primjedbe. Evidentno je da se u nekim segmentima nikad necemo složiti, ali veci dio odluke, gotovo 80 posto, usuglašen je, najavljuje Damir Prhat, procelnik Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu ciji je dio i Odsjek za promet.

Jedan taksi na tisucu stanovnika


Prhat istice da ce se do lipnja prijedlog ove odluke sasvim sigurno naci na klupama vijecnika na sjednici Gradskog vijeca na kojoj ce se raspravljati o povecanju broja dozvola za prijevoz taksijem. Dosad je Grad izdao 30 takvih dozvola, a po novom prijedlogu taj bi se broj udvostrucio, odnosno predlaže se jedan taksi na svakih tisucu stanovnika u Puli.

- U novoj odluci predlažemo izdavanje novog broja dozvola. Grad mora voditi racuna o cijeni, kvaliteti i tržištu, a sasvim sigurno ce jedan od kljucnih segmenata biti odredivanje maksimalne cijene pocetnih kilometara. Interes je postici što povoljniju cijenu prijevoza za gradane i turiste, zakljucuje procelnik.

Po zadnjim informacijama pulskih taksista, start su naplacivali 20 kuna, a svaki sljedeci kilometar osam kuna. Doduše, spominjale su se i drugacije cijene, poput starta za 12 kuna te svakog sljedeceg kilometra po 7,5 kuna. No, oba "cjenika" su u izracunu iznosa za pet kilometara skuplja od zagrebackih.

Interes za pulsko tržište u javnosti su iskazivali tek ližnjanski taksisti, koji su s pulskim kolegama imali prošle godine trzavice u pulskoj zracnoj luci. Medutim, kako tvrde iz gradske uprave, ni Ližnjanci nisu predali zahtjev za dozvolu, a i pitanje je koliko bi konkurentnu cijenu ponudili. Cinjenica je da bi samo veca tvrtka unijela "revoluciju" u prijevozu taksijima u Puli i ponudila gradanima i turistima jeftiniju uslugu.


Podijeli: Facebook Twiter