Jedan od najgorih autobusnih kolodvora u Istri nalazi se u samom njenom sjedištu, a kako stoje stvari, premda se konacno razriješilo imovinskopravno pitanje zemljišta na kojem se dijelom nalazi, Pazinci ce još morati pricekati da dobiju kolodvor kakav ovaj grad zaslužuje.
Iako se na ocekivani povratak kljucnog zemljišta cekalo citavih petnaest godina još uvijek nema idejnog rješenja, troškovnika, pa ni odabranog modela gradnje, a i razgovori gradske uprave s potencijalnim investitorima na samom su pocetku. Doduše, sve se to ni nije moglo obaviti redovnom procedurom dok god Središnji državni ured nije pocetkom prosinca darovao zemljište gradu, a još slijede i pravne formalnosti.
Neznani investitor i rok za realizaciju
- Uskoro ocekujemo potpisivanje ugovora o darovanju izmedu RH i Grada Pazina na koji suglasnost mora dati državno odvjetništvo. Tada ce konacno Grad Pazin postati i službeno vlasnik autobusnog kolodvora, kaže gradonacelnik Renato Krulcic. Premda se gradonacelnik na prednovogodišnjem prijemu za novinare «istrcao» kazavši da ce se projekt kolodvora realizirati javno-privatnim partnerstvom, i to s «odredenim investitorima koji su iskazali interes», sada je mnogo oprezniji.
- Investitor još nije poznat, trenutno se intenzivno radi na pronalasku potencijalnih ulagaca da bi se donijela kvalitetna odluka, kaže Krulcic, a na pitanje u kojem bi se približnom roku mogla ocekivati realizacija, odgovara da je «vrlo teško trenutno tocno definirati vrijeme kada se može ocekivati realizacija projekta, jer ona ovisi o mnogo faktora». Dakle, još se ne zna hoce li kolodvor graditi modelom javno-privatnog partnerstva, davati u koncesiju ili ce Grad uložiti novac pa iznajmljivati ili prodavati nekretnine.
Svakako, najveci ce problem predstavljati novac kojeg Pazin kao jedan od siromašnijih istarskih gradova nema, a kako su zamrle i investicije na kušnji ce biti dovitljivost gradske vlasti kojoj je uredenje autobusnog kolodvora bilo jedan od predizbornih obecanja.
Svojevrsni društveni konsenzus o gradnji autobusnog kolodvora dogodio se nakon brojnih kritika gradana, gradskih vijecnika i novinara o nebrojenim manjkavostima kolodvora, a vjecna je "škuža" vlasti bila da se malo toga može bez povrata zemljišta. Ipak, u posljednje se dvije godine intervencijama gradske uprave i Autotransa stanje nešto poboljšalo: obnovljen je i otvoren javni zahod, obojani su unutarnji zidovi, postavljen je kiosk s blagajnom te popravljen red vožnje.
No, ti su pomaci ipak samo krpanje rupa, a ostaje cinjenica da Pazin 2011. godine nema pošteni autobusni kolodvor s cekaonicom u koju se putnici mogu skloniti od kiše i hladnoce, pa ni s blagajnom i zahodom koji nece radnim danom biti otvoreni tek po nekoliko sati, a vikendom ni toliko... (Napisao i snimio Andelo DAGOSTIN)
PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE.