I Hrvatska uvodi vinjete

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Hrvatska bi morala uvesti vinjete, jer bi tako bolje iskoristila autoceste i ostvarila daleko vecu društvenu korist uz isti profit kakav se danas ostvaruje naplatom cestarina po prijedenom kilometru.

Hrvatske vinjete bile bi podijeljene u tri kategorije na razini države. Prva u trajanju od 10 dana, koja bi koštala 90 kuna za osobni automobil, druga u trajanju od dva mjeseca s cijenom od 360 kuna, te treca s najdužim trajanjem od godinu dana s cijenom od 900 kuna.

Što bi se dobilo za taj novac? Svatko bi godinu dana za 900 kuna mogao neograniceno voziti bilo kojom autocestom u državi. Primjerice, isplatilo bi se svakom Rijecaninu, koji barem osam puta godišnje putuje osobnim automobilom u Zagreb, jer danas taj užitak košta ukupno 960 kuna cestarine bez popusta.

U studiji o uvodenju vineta predlažu se tzv. regionalne vinjete koje bi bile najatraktivnije upravo gradanima Hrvatske. Hrvatska bi bila podijeljena na ukupno pet prometnih regija, a svaka bi imala vlastitu cijenu vinjeta.

Svaki stanovnik bilo koje od navedenih regija mogao bi kupiti tzv. regionalnu vinjetu s kojom bi mogao koristiti sve prometnice u svojoj regiji. Primjerice, godišnja vinjeta za Hrvatsko primorje i Istru iznosila bi 490 kuna, ali bi ona omogucavala tek putovanje u granicama Primorsko-goranske i Istarske županije, ukljucujuci i dio autoceste Rijeka - Zagreb na tom podrucju, te naravno neograniceno korištenje tunela Ucka i Istarskog ipsilona.

Regionalne vinjete su zanimljive i zato što bi se mogle kombinirati s državnim vinjetama, ovisno o tome što je korisnicima potrebno.

Koristi su brojne: vece cijene zemljišta uz autoceste, povecanje prometa za najmanje 20 posto (danas Hrvatska ima najniži prosjek prometa na autocestama u Europi), smanjenje cekanja zbog ukidanja naplatnih kucica, intenzivni razvoj gospodarskih zona uz autoceste, ušteda u sustavu naplate koji postaje daleko jednostavniji, sprjecavanje krada i zloporaba u naplati, bolja integriranost i povezanost Hrvatske, gradnja veceg broja cvorišta na autocestama, snažniji gospodarski razvoj (svi prijevoznici koristili bi autoceste), manji broj nesreca, ozlijedenih i poginulih na prometnicama. (D. PAJIC/Novi list)

VIŠE O OVOJ TEMI CITAJTE U PRILOGU AUTOMOTO GLASA ISTRE.


Podijeli: Facebook Twiter