Ministar Siniša Hajdaš Dončić neće biti još jedan član Vlade koji će morati otići zbog kompromitirajućih mailova koji su procurili u javnost, ali situacija nije za njega nimalo ugodna. Jutarnji list objavio je dva interna maila čiji sadržaj sugerira da je ministar odlučio namjestiti javni natječaj za zamjenika glavnog direktora Zračne luke Zagreb zaduženog za koncesiju, kako bi bio izabran zaposlenik njegovog ministarstva Krunoslav Šams.
Prvi mail je 29. lipnja osobno Šams poslao pravnoj službi ZLZ kako bi ih izvijestio da je "na jučerašnjem sastanku ministar donio odluku da se Jedinica za upravljanje projektom izgradnje novog putničkog terminala formira u Zračnoj luci Zagreb. Nadalje, odlučeno je da ću ja rukovoditi Jedinicom i da prelazim u ZLZ u stalni radni odnos s rješenjem zamjenika glavnog direktora. U prilogu vam šaljem svoje dokumente. Molim javite da li je to dovoljno ili treba još koji dokument", piše Šams u svojem mailu.
Nešto manje od mjesec dana kasnije, 27. srpnja, Oliver Kumrić, pomoćnik ministra Hajdaša Dončića, šalje mail drugom pomoćniku, Danu Simoniću, i informira ga da je "odluka ministra da se kolega Šams zaposli kao zamjenik direktora ZLZ i molim te da kao nadležni pomoćnik organiziraš izvršenje".
Problem je, međutim, što je Zračna luka tek prošli četvrtak, 9. kolovoza, raspisala natječaj za zamjenika direktora, a prijave se primaju do 16. kolovoza. Šams je, dakle, znao da će mu to mjesto pripasti puno prije nego što je uopće otvoren natječaj. No, nikakvih političkih sankcija ni za ministra ni za pomoćnike vjerojatno neće biti. "Izvedba katastrofalna, ali namjera je bila dobra", objašnjavaju u Banskim dvorima zašto će svi navedeni, za razliku od Mirele Holy koja je zbog mailova otišla iz Vlade, biti pošteđeni.
Naime, spomenuta Jedinica bit će osnovana kako bi pratila realizaciju koncesijskog ugovora s francuskim ZAIC-om i pritom štitila interese hrvatske države i, ističu u Vladi, logično je da se vođenje Jedinice povjeri Šamsu, čovjeku koji je od početka na hrvatskoj strani bio ključan za sve vezano uz koncesiju. "Sve bi drugo bilo neodgovorno eksperimentiranje u jednom iznimno važnom projektu vrijednom 200 milijuna eura", upozorava visoki Vladin dužnosnik.
U startu se smatralo da javni natječaj neće biti potreban jer, tako su tvrdili u ZLZ-u, glavni direktor, konkretno Tonči Peović, može imenovati svoje pomoćnike. Stoga je Šams na Pleso i dostavio dokumente o sebi. Ali, naknadno su u Zračnoj luci zaključili da bi, zbog Antikorupcijskog programa, ipak trebalo raspisati natječaj, što je i učinjeno.
A Šams, koji je nekad kao predstavnik države radio i u koncesijskom društvu Autocesta Zagreb - Macelj, je očigledan favorit i pomoćnik ministra Simonić trebao se pobrinuti da on bude izabran. No, sada je nezgodno što je elektronska korespondencija dospjela u medije. U Vladi su uvjereni da se to dogodilo u režiji članova stare, HDZ-ove uprave Zračne luke, ali politička šteta je napravljena. Šams ipak, po svemu sudeći, neće izvisiti.
- Nema tu nikakvog političkog uhljebljenja. Objektivno, u Hrvatskoj nema puno ljudi koji bi mogli doći na ovo vrlo složeno mjesto, to će sigurno biti stručnjak, možda i Šams. Ali, kako je natječaj još otvoren, mogu se javiti svi zainteresirani eksperti. Francuski koncesionar preuzet će Zračnu luku, a Jedinica će 30 godina uime države nadgledati provođenje koncesijskog ugovora. Imat će četiri do pet zaposlenih i svi će biti specijalisti za određena područja, rekao nam je Hajdaš Dončić.
Šams, pak, ističe da ga vrijeđa teza da se natječaj namješta kako bi se njega uhljebilo.
- Možda to zvuči neskromno, ali uvjeren sam da će vam svi koji su od početka uključeni u ovaj projekt reći da njega ne bi bilo bez mene. Radio sam u ministarstvu na tome za prošle vlade i upućen sam u apsolutno sve detalje koncesije, a s politikom već dugo nemam nikakve veze, kazao nam je Šams. (D. CIGLENEČKI, Z. CRNČEC/Novi list)