I Facebook oglasi na meti inspektora

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon što smo objavili informaciju da Državni inspektorat prati i provjerava male oglašivace koji nude svoje usluge u hrvatskim medijima, sada doznajemo da prati i oglase na Facebooku. S portala aukcije.hr dojavili su nam da im se njihov clan potužio da je od Državnog inspektorata dobio poziv na ocitovanje zbog oglasa objavljenog na Facebooku.

- Na Facebooku sam objavljivao fotografije nakita koje prodajem i cijenu koju tražim. Transakcija je najcešce provodena osobnom isporukom na ruke, a rjede uplatom na racun i putem pošte. Imaju li osnove za kažnjavanje i je li objavljivanje oglasa na društvenim mrežama protuzakonito, upitao je oglašivac moderatora portala aukcije.hr.

Podsjecamo da je Državni inspektorat poceo cešljati oglase sredinom prošle godine, kada je stupio na snagu Zakon o zabrani i sprjecavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti, koji je izazvao velike promjene kod malih oglašivaca. Na temelju tog zakona Državni inspektorat može tražiti od izdavaca podatke o oglašivacima u malim oglasima i kažnjavati ih. Poznato je da putem malih oglasa mnogi gradani odavno nude svoje usluge koje odraduju u fušu te sa zaradenim novcem krpaju kucni budžet. No, otkako su izdavaci poceli tražiti osobne podatke, sve je manje oglašivaca.

Nedavno smo objavili kako se ocekuje da ce takav potez inspektora primorati male oglašivace da svoje usluge postave na inozemne servere, gdje se ne traže osobni identifikacijski podaci, poput OIB-a. Ljudi koji izdaju domace oglasnike ili ih moderiraju putem interneta ocekivali su da ce se dio malih oglašivaca preseliti na e-bay ili Facebook, a sada se dogodilo da Inspektorat djeluje i po objavljenim oglasima u tim medijima.

Nedavno smo od Inspektorata zatražili objašnjenje u vezi s njihovim pracenjem i kažnjavanjem malih oglašivaca, a odgovorili su nam da ne kažnjavaju osobe "na temelju javno dostupnih oglasa", vec na temelju povreda propisa utvrdenih u postupku inspekcijskog nadzora.

Glavni inspektor Robert Markt pojasnio nam je da su se najcešce utvrdene povrede tog zakona odnosile na fizicke osobe koje obavljaju djelatnost, a koju nisu registrirale kod nadležnog tijela ili prijavile poreznicima te da je samo dio povreda propisa utvrden u nadzorima koji su obavljeni nad fizickim i pravnim osobama kod kojih se inspekcijski nadzor proveo na temelju podataka zatraženih kod organizacija za oglašavanje.

- Dakle, cilj je utvrdivanje neregistriranog obavljanja onih djelatnosti koje se provode kod osoba za koje se prethodno utvrdi opravdana sumnja da u svojim ili drugim prostorima obavljaju neku djelatnost nelegalno, zakljucio je Markt.

Kupnja na Facebooku jeftinija nego u trgovini, ali nema racuna

Da se, osim društvene mreže, Facebook razvio i u mjesto trgovine robom i nudenja raznih usluga, potvrdila nam je sugovornica koja je željela ostati anonimna. Veli da je nedavno, na temelju oglasa objavljenog na toj društvenoj mreži, kupila novi rucni sat za 100 kuna, koji inace u trgovinama košta mnogo više. Pojašnjava da joj je isporucen bez racuna te da je i ranije pratila takve oglase i na temelju njih kupovala raznu robu. (P. GREGOROVIC)

Podijeli: Facebook Twiter