I dalje neizvjesna brodska linija Pula - Zadar

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

Nedavna odluka Vlade Republike Hrvatske da subvencionira stare pomorske pravce, kojima bi se obuhvatila takozvana dužobalna trajektna linija Rijeka – Dubrovnik, a u sklopu te odluke trebala bi se vratiti i donedavno sezonska brodska veza Pule i Zadra, oduševila je javnost, ponajprije brodare, a potom i same korisnike.

Naime, zbog odredbi Europske unije, Hrvatska već godinama ne smije sufinancirati sezonske linije, kakve su ljeti na relaciji Pula-Zadar godinama održavali trajektni katamarani Bišovo i Novalja, ali je moguće subvencionirati linije koje će biti cjelogodišnje. Stoga je donijeta odluka o izdvajanju 40 milijuna kuna ne bi li se to ove godine i realiziralo. Međutim, rečeno nije i učinjeno, a zašto pojašnjavaju nam sami brodari.

Mali Lošinj podržao ideju

I dok iz riječke Jadrolinije, vlasnika katamarana Novalja, ističu da su itekako zainteresirani za pomorsku liniju Pula-Zadar, iz Linijske nacionalne plovidbe Split, vlasnika Bišova, nisu sigurni da će to biti moguće izvesti već za ovu turističku sezonu.

- Istina, svi smo bili pozvani u Ministastvo mora, prometa i infrastrukture gdje nam je to prezentirano. Međutim, odluka je donijeta dosta kasno pa nisam sigurna koliko će proći vremena dok se ne odradi cijeli postupak od raspisivanja natječaja, odabira najpovoljnijeg ponuđača do uspostave linija. Naime, krajem tekuće godine raspisuju se natječaji i sklapaju ugovori za linijsku plovidbu za iduću godinu, tako da su za ovu godinu ugovori već potpisani i linije dogovorene. Moguće da će se ići nekome na ruku pa će se to sve brže odraditi, ali to ne bi bilo u redu. Pokušali smo razgovarati s lokalnom zajednicom da ovu godinu nekako premostimo, da gradovi i županije sufinanciraju tu liniju, ukoliko im je to u interesu, a vjerujem da jest, ali je samo grad Mali Lošinj jedini bio spreman financijski pomoći u održavanju te linije, rekla nam je Antonija Mišura, direktorica Linijske nacionalne plovidbe Split.

Valja podsjetiti i na financijsku stranu te linije koja je u sezoni spajala Pulu s Dalmacijom. Ljeti je tom linijom prolazilo više od 20 tisuća putnika. Ta je brodska linija bila izuzetno tražena, a Puli je otvorila mogućnost da se poveže s Dalmacijom morskim putem. Tako su putnici 2012. godine putovali u Zadar i natrag trajektom Bišovo, povezujući usput Unije, Mali Lošinj i Ilovik (a u srpnju i kolovozu i Silbu) u organizaciji Linijske nacionalne plovidbe Split i te godine zabilježen je prijevoz 21 tisuće putnika. Još veća brojka zabilježena je i u godinama kasnije kada je tu liniju odrađivao katamaran Novalja. Stoga smo Grad Pulu i Istarsku županiju pitali jesu li zainteresirani da tu liniju barem ove sezone financijski pomognu.

- Na sastanku održanom 27. siječnja ove godine Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture je preuzelo obavezu izraditi prijedlog za uspostavu cjelogodišnje brzobrodske linije Pula - (Unije - Susak) - Mali Lošinj - (Ilovik - Silba ) - Zadar i obratno. Naravno MMPI može premostiti ovu sezonu iz svojih sredstava o čemu je bilo govora. Općine, gradovi i županije su za 2017. donijeli proračune u kojima nitko nije planirao ta sredstva. Na sastanku je bio i ministar Gari Kapelli koji je u ime Ministarstva turizma i TZ-a iskazao i mogućnost financijske podrške. Međutim, nije dostavljena nikakva financijska procjena za liniju Pula - Zadar. Od sastanka do danas nitko nas nije kontaktirao, odgovorili su nam iz Istarske županije te zaključili kako interes za tu liniju nitko od sudionika na tom sastanku nije osporavao, dapače svi su je podržavali i hvalili, no kako MMPI mora odraditi svoj posao. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter