Prema posljednjim obavijestima, a koje se nalaze na službenim stranicama ACI-ja, radovi na rekonstrukciji rovinjske ACI marine trebali su početi 1. prosinca do kada je ova nautička perjanica trebala biti oslobođena jahti i ostalih plovila. Na ovaj smo se termin referirali iz razloga što nam je na zamolbu o terminima početka rekonstrukcije rečeno da promjena nema, odnosno da je sve ono što nas moguće zanima već rečeno, odnosno medijski objavljeno.
Tri jarbola
Dakle, bez obzira na najavljen početak radova, jučerašnjim posjetom ACI marini jednom što smo mogli ustvrditi da je točno da je marina bez plovila, ali i da je debela bonaca nad potencijalnim gradilištem. Baš kao što je i more ravno i glatko poput ulja, tako su i pontoni u svojoj mirnoći postojani i netaknuti bili na površini mora. Istina, u marini je srušena zgrada ACI-jeve recepcije, a na životu i tik u njenom dvorištu ostala su tri jarbola. Inače, valja podsjetiti i da je ACI, posljednjeg ili pred posljednjeg dana Stare
godine izdao i priopćenje u kojem su navodili da će se za realizaciju projekta rekonstrukcije i dogradnje ACI marine Rovinj potpisat Ugovori za realizaciju namjeravanog zahvata s tvrtkama odabranim za izvođenje te za stručni obračunski nadzor i koordinatora II zaštite na radu u iznosu od 138.125.785,28 kuna.
No osim cifre, sve ostalo ostala je "slatka tajna", počevši od nepoznanice tko su tvrtke odabrane za izvođenje radova i kada isti i započinju. Valja nam se dakle, sada ponovno referirati na medijske objave i zaključiti, da radovi koji ustvari još uvijek i nisu započeli, trebaju biti okončani do svibnja 2017. godine.
Novi lukobran
Sada posjetimo i na idejno rješenje nove marine koja bi trebala raspolagati s manjim brojem godišnjih vezova. Dakle, s postojećih 320 stalnih i 80- ak tranzitnih (s)past će na dvjestotinjak, namijenjenih vlasnicima s dužim plovilima (barem prosječne dužine od 17,2 metara). Osim smanjenja broja vezova i povećanja metraže plovila, rekonstruirana bi ACI marina trebala pružiti i sav komfor nautičarima - od onih koje pružaju ugostiteljski pa do onih službenih objekta. A što se konkretno marine tiče, bit će rekonstruiran kompletan lukobran koji se širi na šest metara, produbit će se akvatoriji do dubine od 4,5 metara i izgraditi obalni zid duž čitave marine čime će ova rovinjska, inače i najuspješnija u sustavu ACI marina, već pred ovu turističko -nautičku sezonu imati prilike da potvrdi svoj status i titulu perjanice hrvatskog nautičkog turizma. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)