HŽ opasno raskrižje ceste i pruge prepustio (ne)sreći

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Tko je odgovoran za sudar putničkog vlaka i autobusa pokraj Drniša, subotnju nesreću čiji je epilog 16 ozlijeđenih putnika, i to na cestovno-željezničkom prijelazu za koji su HŽ i policija znali da je u kvaru i izvan nadzora nakon što je dan ranije oko 17 sati jedan automobil udario u semafor i uništio kompletnu infrastrukturu?

Vozač autobusa šibenskog poduzeća ATP koji je u subotu oko 8.30 sati na putu iz Knina prema Šibeniku pokušao savladati prijelaz imao je pred sobom podignutu rampu, vidljivi znak da se može slobodno prijeći preko pruge. Po svemu sudeći nije znao, a moguće ni njegova tvrtka, za uništenu signalizaciju pružnog prijelaza "Jabuka" između mjesta Badanj i Siverić.

Nažalost, u tom je trenutku naletio vlak na liniji Knin - Drniš.

Od petero teško ozlijeđenih putnika iz autobusa jedna austrijska državljanka hospitalizirana je u splitskoj bolnici i liječnici se i dalje bore za njezin život.

Iz HŽ-a tvrde da su strojovođe znale za kvar signalizacije i da, po proceduri, vlak prije prijelaza treba stati i davati zvučne signale ne bi li upozorio ostale sudionike u prometu. No, zašto je opasno križanje, po računici, punih 15 sati prije sudara vlaka i autobusa bilo bez nadzora ili nekog upozorenja da je izvan funkcije trebalo bi zanimati i zamjenika županijskog državnog odvjetnika i sudskog vještaka za promet koji su provodili očevid.

Slavko Šerić iz HŽ infrastrukture kazao je da je kvar na prijelazu odmah prijavljen te da je dan poslije trebao biti otklonjen. Popravak je trebala obaviti ekipa koja je dolazila iz Zagreba. Ipak, prekasno. (piše V. VESIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter