Hyundaiju ix35 zlatni volan

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Prošlog su tjedna automobilski novinari i predstavnici hrvatskih uvoznika automobila dodijelili, odnosno primili priznanja tradicionalnog 17. izbora za HR Auto 2011. godine. Nakon javnog zbrajanja glasovanja šesteroclanog novinarskog žirija o redosljedu pet ovogodišnjih finalista, s ukupno 40 bodova pobijedio je Hyundai ix35, nasljednik Tucsona koji je primjer snažnog napretka korejskog proizvodaca.

Zahvaljujuci dopadljivom dizajnu, bogatoj paleti motora i serijskih paketa opreme, te cijeni prihvatljivoj za naše standarde, zainteresiranost hrvatskih kupaca je velika i dosad je prodano 440 primjeraka.

- Izuzetna nam je cast biti u društvu najboljih automobila na tržištu, narocito medu ovako snažnom konkurencijom, a posebno smo ponosni što smo na koncu i pobijedili. Nagrada iz Hrvatske još je jedna u nizu brojnih osvojenih nagrada Hyundaija u ovoj godini i smatramo je izuzetno važnom, a ista se idealno nadopunjuje uz naš novi korporativni slogan "New thinking. New possibilities", kazao je voditelj cjenovne i produktne politike tvrtke Hyundai Auto Zagreb Marc Jurkovic.



S dva boda manje ocijenjena je elegantna švedska limuzina Volvo S60, koja, osim što je nedostižna u pogledu sigurnosti i razvoju novih tehnologija, u novoj generaciji dokazala da skandinavski automobili mogu buditi emocije i u estetskom pogledu. Broncani volan s jednim bodom zaostatka osvojio je jedan od najljepših Peugeota svih vremena: sportski kupe RCZ.

Dinamican, profinjen, snažan i iznimno dobrih voznih svojstava, RCZ se nametnuo kao odlican izbor kod kupaca sportskih automobila. Osim treceg mjesta, RCZ je osvojio priznanje za najbolji coupe godine. Cetvrto mjesto zauzela je Alfa Giulietta s jednim bodom prednosti ispred petoplasiranog Citroena DS3.

Novinarski žiri koji cine Goran Vrhovec (Auto&ICT), Dalibor Flajpan (AutoStil), Dubravko Kuleš (Vjesnik), Krešimir Tadijic (Glas Istre), Matija Lovrec (KN automagazin) i Dario Šarovic (HRT), dan ranije proveo je završno testiranje svih finalista na poligonu VDC Centra sigurne vožnje u Varaždinu. Prije prakticnog dijela, predstavnici zastupnika održali su kratku videoprezentaciju svojih uzdanica, kako bi novinarima, ali i konkurenciji, još jednom pojasnili specificnosti i kvalitete kucnog modela.

Unatoc iznimno hladnom vremenu, testiranja su obavljena pod budnim okom i maksimalnom podrškom instruktora VDC Centra sigurne vožnje koji su osmislili tri razlicite vježbe s ciljem maksimalnog upoznavanja s voznim svojstvima automobila.



U prvoj vježbi provjeravalo se kretanje i kocenje na skliskoj podlozi. U dvije zasebne trake startala su po dva automobila i novinari su imali zadatak obratiti pažnju na zaustavni put. Iako su svi kandidati pokazali iznimnu sposobnost vožnje u, za vožnju teškim uvjetima, posebno se isticao Hyundai ix35 koji je sa svoji 184 KS i pogonom na sva cetiri kotaca bio nadmocan na startu, ali se iskazao i na kocenju.

Druga vježba bio je neizostavni slalom, u kojem se testiralo ponašanje vozila na nagle promjene smjerova te preciznost upravljaca. Ovdje je do izražaja došao najmanji, Citroen DS3, koji je zahvaljujuci sportski podešenom ovjesu obilazio cunjeve s nevjerojatnom lakocom. Vožnja njime bila je toliko zabavna da nam se tren nije dalo druge niti probavati. Ipak, kada smo sjeli u sportski RCZ, uvidjeli smo da zabava tek pocinje jer snažan turbo agregat od 200 konjskih snaga u savršenoj simbiozi s sportski ovjesom pretvara francuskog kupea u - zmiju.

Da smo kojim slucajem mjerili vremena prolaska jednog kruga, uvjereni smo da bi francuski kupe bio neuhvatljiv. Iskreno, u ovoj vježbi od Hyundaija ix35 nismo puno ocekivali, uzevši u obzir njegovu visinu i masu. Cak smo u šali dobacivali kako bi zbog visine možda mogao preci preko cunja bez da ga ruši. No, doživjeli smo upravo suprotno. Sjajno podešen ovjes sa stražnjim multilinkom i kratki zakretni krug upravljaca omogucili su odlican slalom prolaz, u potpunosti bez zanošenja stražnjeg dijela ili poniranja preko nosa.

Alfu Giuliettu imali smo na sedmodnevnom testiranju u varijanti s 1,4 litarskim turbo agregatom od 170 KS, ali i atraktivnoj 1,7-litrenoj quadrifoglio verde verziji od respektabilnih 235 konja. U obje nas je oduševila besprijekornim držanjem na cesti, narocito na oštim zavojima pri vrhu Ucke, stoga joj niti slalom vožnja na varaždinskom poligonu nije predstavljala nikakav problem.



U beskonacnom zavoju kružne staze, u posljednjoj vježbi, vozila su se našla na granici zakona fizike. Vozeci u krug, valjalo je zadržati putanju i pratiti ponašanje vozila dodavanjem, odnosno oduzimanjem gasa. Ova vježba idealna je za upoznavanje sa svim mogucnostima upravljanja vozilom i kocenja u zavoju te s reakcijom prilikom preupravljanja i podupravljanja vozila.

Iz ove vježbe izuzeli smo besprijekoran rezultat SUV-a, obzirom da je rijec o integralnim pogonom i terenskom diferencijalu. Ovdje nas je posebno oduševio Volvo S60 koji s nevjerojatnom lakocom ostaje u željenom luku. Tek u slucaju pretjerivanja s gasom oglasila bi se elektronika, no i tada putanja se ispravlja i vraca na željeni pravac.

- Svi finalisti su sjajni automobili i odluka o najboljem je bila iznimno teška. Nakon proglašenja i pomne analize glasovanja, došli smo do zakljucka da je svaki clan žirija imao razlicite favorite. Hyundai ix35 je od svih finalista najprimjereniji hrvatskom kupcu i svim svojim kvalitetama namece se kao odlican izbor, zakljucio je predsjednik novinarskog žirija Goran Vrhovec.


Podijeli: Facebook Twiter