Mada već duže vrijeme pozorno pratimo razne "špijunske" fotografije iza kojih se krila nova generacija najmanjeg Hyundaijevog modela i10, s nemalo smo iznenađenja dočekali prvu službenu objavu izgleda tog automobila. Iznenađenje naravno smjera u pozitivnom smislu jer ono što se odmah nameće je zaključak kako taj korejski mališan ima izrazito - ozbiljne namjere.
Ponajprije se to naglašava dizajnom za koji možemo istaknuti kako je najbliži definiciji o smanjenom monovolumenu naziva ix20. Ono što pomalo iznenađuje je novi smjer u dizajnu. Nova generacija i10 naime ne slijedi i30, i20 ili čak ix35, već kreće u nekom svom smjeru. Vrlo modernom, efektnom ali na neki način i dovoljno "ispoliranom" da se može dopasti svim segmentima kupaca. Znano je naime da se ovakvi automobili posebno cijene kod dvije dijametralno suprotne dobne skupine, mladih i umirovljenika. No, kako nam se čini, pogledamo li automobil sprijeda ili straga, i jedni i drugi bi mogli biti zadovoljni.
Nadalje, i10 se značajno protegao. Dužina mu je 3,66 metara odnosno čak 8 više od prethodnika. Istodobno, širi je za 6,5 te viši za 5 centimetara što nas sve zajedno tjera na razmišljanje kako je došao vrlo blizu B segmenta, štoviše monovolumena tog segmenta.
Međuosovinski mu je razmak neznatno povećan, za svega 5 mm, dok je 252 litra volumena prtljažnika jedan od najboljih rezultata u klasi. Štoviše, nemalo je i predstavnika B segmenta što imaju u tom segmentu vrlo slične dimenzije. Osnovu motorizacije činit će jednolitreni benzinac snage 69 KS poznat po niskoj potrošnji te emisiji CO2 manjoj od 100 g/km.
Iako smo ga možda očekivali iz češkog pogona u Nošovicama, i10 će nam dolaziti iz Turske. Riječ je o poznatom pogonu u Izmitu, gradu nedaleko Istanbula, što uspješno posluje već petnaestak godina. A kad bismo, potaknuti i mjestom proizvodnje, krenuli u donošenje konačnog zaključka, najbliži smo razmišljanju kako je s novom generacijom i10 Matrix konačno dobio nasljednika.
Kako se čini vrlo pristalog i potencijalno uspješnog ma koliko tržište većine europskih država u ovom trenutku baš i ne bilo pretjerano moćno. Ili - upravo stoga: ako se malo "stisnu" u i10 će i četveročlane obitelji biti sasvim zadovoljne. Za one koji su se ozbiljno "zagrijali", istaknimo kako će se prezentacija i početak prodaje i10 odigrati u rujnu. (Edi PRODAN)