Hyundai i10: Mališan ozbiljnih namjera

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Mada već duže vrijeme pozorno pratimo razne "špijunske" fotografije iza kojih se krila nova generacija najmanjeg Hyundaijevog modela i10, s nemalo smo iznenađenja dočekali prvu službenu objavu izgleda tog automobila. Iznenađenje naravno smjera u pozitivnom smislu jer ono što se odmah nameće je zaključak kako taj korejski mališan ima izrazito - ozbiljne namjere.

Ponajprije se to naglašava dizajnom za koji možemo istaknuti kako je najbliži definiciji o smanjenom monovolumenu naziva ix20. Ono što pomalo iznenađuje je novi smjer u dizajnu. Nova generacija i10 naime ne slijedi i30, i20 ili čak ix35, već kreće u nekom svom smjeru. Vrlo modernom, efektnom ali na neki način i dovoljno "ispoliranom" da se može dopasti svim segmentima kupaca. Znano je naime da se ovakvi automobili posebno cijene kod dvije dijametralno suprotne dobne skupine, mladih i umirovljenika. No, kako nam se čini, pogledamo li automobil sprijeda ili straga, i jedni i drugi bi mogli biti zadovoljni.

Nadalje, i10 se značajno protegao. Dužina mu je 3,66 metara odnosno čak 8 više od prethodnika. Istodobno, širi je za 6,5 te viši za 5 centimetara što nas sve zajedno tjera na razmišljanje kako je došao vrlo blizu B segmenta, štoviše monovolumena tog segmenta.

Međuosovinski mu je razmak neznatno povećan, za svega 5 mm, dok je 252 litra volumena prtljažnika jedan od najboljih rezultata u klasi. Štoviše, nemalo je i predstavnika B segmenta što imaju u tom segmentu vrlo slične dimenzije. Osnovu motorizacije činit će jednolitreni benzinac snage 69 KS poznat po niskoj potrošnji te emisiji CO2 manjoj od 100 g/km.

Iako smo ga možda očekivali iz češkog pogona u Nošovicama, i10 će nam dolaziti iz Turske. Riječ je o poznatom pogonu u Izmitu, gradu nedaleko Istanbula, što uspješno posluje već petnaestak godina. A kad bismo, potaknuti i mjestom proizvodnje, krenuli u donošenje konačnog zaključka, najbliži smo razmišljanju kako je s novom generacijom i10 Matrix konačno dobio nasljednika.

Kako se čini vrlo pristalog i potencijalno uspješnog ma koliko tržište većine europskih država u ovom trenutku baš i ne bilo pretjerano moćno. Ili - upravo stoga: ako se malo "stisnu" u i10 će i četveročlane obitelji biti sasvim zadovoljne. Za one koji su se ozbiljno "zagrijali", istaknimo kako će se prezentacija i početak prodaje i10 odigrati u rujnu. (Edi PRODAN)


Podijeli: Facebook Twiter