HTZ: Niko Bulić u utrci za novi mandat

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Domaći turistički sektor ući će u iduću godinu s drukčijim operativnim marketinškim planom, a Hrvatska turistička zajednica (HTZ) mogla bi do kraja rujna dobiti i novog direktora, umjesto Nike Bulića koji je tu dužnost obavljao 12 godina. Turističko vijeće HTZ-a, naime, jučer je pod predsjedanjem ministra turizma Veljka Ostojića jednoglasno donijelo novi marketinški plan te odluku o raspisivanju natječaja za izbor direktora Glavnog ureda HTZ-a.

- Očekujem puno kandidata na natječaju. Osobno ću biti za onoga koji je prema objektivnim kriterijima najbolji, izjavio je ministar Ostojić, napomenuvši da "završetak natječaja možemo očekivati za otprilike mjesec dana".

Niko Bulić nije želio komentirati to što se Vijeće odlučilo za raspisivanje natječaja, a nije se upuštao ni u procjenu hoće li ostati na toj dužnosti ili će je obavljati netko drugi. "Javit ću se na natječaj", izjavio je direktor Glavnog ureda, a radoznale je novinare sa smješkom upitao: "Mislite li da se sve događa slučajno?"

Članovi Vijeća su optimistično pohvalili promjene u Operativnom marketinškom planu turizma Hrvatske za iduću godinu, koje je osobno potaknuo i nadgledao ministar turizma. Ostojić smatra da je riječ o "tranzicijskom planu", ali govornici su rekli da je to preskromna ocjena.

- Taj je plan veliki iskorak. Radi se o načinu planiranja koji je novost u odnosu na proteklih 20 godina, zbog jasnog određivanja ciljeva i uvođenja mjerenja njihova učinka, što će pridonijeti sinergiji cijelog sustava, ocijenio je Drago Ružić, s kojim se složio i Goran Beus Richemberg, predsjednik saborskog Odbora za turizam.

Da je riječ o "velikom iskoraku" smatra i Boris Žgomba, dok Ante Mihić taj plan hvali kao "sveobuhvatan i inovativan". Šime Klarić tvrdi da će takav plan omogućiti preokret u hrvatskom turizmu, ponajprije zato što potiče dizajniranje novih turističkih proizvoda. To će, kaže, rješavati ono najvažnije: povećanje dolazaka turista prije i poslije glavne sezone. Ostojić je potvrdio da su neki dijelovi starog plana preispitani, djelomice odbačeni, a uvedeni su novi elementi i osvježenja.

- Prvi je cilj povećanje dolazaka turista u predsezoni i posezoni, a drugi je povećanje dolazaka u kontinentalnu Hrvatsku. Dali smo jači naglasak na razvoj novih proizvoda kako bismo motivirali goste na posjete prije i poslije glavne sezone, potvrdio je ministar. Direktor Bulić također smatra da taj marketinški plan, koji za 2013. ima proračun manji za jedan posto, predstavlja "zaokret". U njemu su smanjeni administrativni troškovi, udvostručen je iznos za dizajniranje proizvoda, dok je za 145 posto povećana svota za oglašavanje na internetu, na račun klasičnog marketinga putem tiskanih medija, brošura i suvenira, kaže Bulić. Šime Klarić stoga vjeruje da će se s malo manjim proračunom za marketing iduće godine postići veći učinci za hrvatski turizam. (B. PODGORNIK/Novi list)


Podijeli: Facebook Twiter