Oprezni optimizam. Tako se mogu opisati dojmovi nakon prvog dana najveceg europskog turistickog sajma, berlinskog ITB-a, koji je u srijedu po 44. put otvorio vrata.
Ove godine Nijemcima su, uz vlastitu zemlju, najzanimljivije destinacije Egipat i Turska, a potonja je ujedno i zemlja-partner sajmu. Obje destinacije, po podacima tvrtke GfK koja je provela istraživanje za ovaj sajam, bilježe plus od gotovo deset posto.
Turska je Nijemcima sve zanimljivija zbog sniženja cijena za cak deset posto, ali i sve traženije all inclusive ponude, u sklopu koje se primjerice nudi tjedan dana boravka u hotelu s pet zvjezdica i povratni let za ukupno 327 eura! Stoga ne cudi da se svi touroperatori za ovo tržište hvale porastom bukinga.
Automobilske destinacije na Mediteranu, medu koje spada i Hrvatska, po ovom istraživanju stanja bukinga imaju pad od šest posto. Medutim, od hrvatskih turistickih djelatnika koji su stigli u Berlin nismo dobili potvrdu ovog podatka. Vecina nam je rekla da je buking jednak ili neznatno manji nego lani, ali i da bez obzira na to ocekuju dobre rezultate.
- Nekad se vec na berlinskom sajmu moglo prognozirati kakva ce biti iduca sezona, ali danas su to prošla vremena, jer se gosti sve kasnije odlucuju za odlazak u odredenu destinaciju. Cinjenica je da cemo i u lipnju i srpnju raditi na tome da pridobijemo goste u kolovozu i rujnu. Nece nam biti lako jer imamo ogromnu konkurenciju, koja puno radi da privuce svakog gosta.
Jedna od zemalja kojoj jako dobro ide upravo je Turska. Ona "gura" kada ide, i tako bismo trebali i mi. Usprkos toj konkurenciji vjerujem da ce ova godina za naš turizam biti na razini prošlogodišnje, kaže Selimir Ognjenovic, predstavnik touroperatora I.D. Riva Toursa, specijaliziranog za hrvatsko tržište.
Resorni ministar Damir Bajs ne boji se za njemacko tržište, bez obzira na jaku konkurenciju. Na konferenciji za novinare rekao je da je Hrvatska za ovo tržište zanimljiva jer nudi kvalitetu u hotelima, kampovima i privatnom smještaju, jer je dostupna i blizu te nudi dobar odnos cijene, kvalitete i ponude. Upravo na tome, rekao je, ce hrvatski turizam ustrajati i u 2010. (B. BAN; snimio M. MIJOŠEK)
PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. VIŠE CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA.