Hrvatsku cešce povezuju s Balkanom nego s Mediteranom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kako hrvatsku turisticku ponudu drugi doživljavaju te kakav je imidž naše zemlje medu potencijalnim gostima, pokušava docarati istraživanje koje su napravili strucnjaci s Instituta za turizam. No ono pokazuje i da na planu stvaranja imidža medu potencijalnim turistima ocito još ima puno posla.

Ovo je istraživanje odradeno u sklopu izrade strategije razvoja hrvatskog turizma, dokumenta koji bi trebao postaviti okvir razvitka do 2020. Izrada je povjerena Institutu za turizam, i to za 3,6 milijuna kuna. Novi ministar turizma Veljko Ostojic s Institutom je nedavno dogovorio skracivanje roka izrade za 88 dana pa bi svjetlo dana ovaj dokument trebao ugledati pocetkom rujna.

Stvaranje imidža


Neda Telišman Košuta, voditeljica istraživanja, pojasnila je da je ovo prvi put da se istraživanje provelo medu stanovnicima drugih zemalja koji nikad nisu posjetili našu zemlju.

- Osim Njemacke, u istraživanju smo obuhvatili još pet zemalja. Poljsku, kao predstavnicu "nove Europe" i jedno od najvecih tržišta u Europi, potom Veliku Britaniju, Dansku i Švedsku, kao zanimljive udaljenije aviodestinacije, te Španjolsku iz koje imamo visok rast turistickog prometa. Sudjelovalo oko 2.500 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina koji nisu nikada posjetili Hrvatsku, a koji su u proteklih pet godina bili na barem jednom privatnom putovanju u inozemstvu, kazala je Telišman.

Mladi skepticni

Zanimljivo je da petina ispitanika nije imala nikakvu asocijaciju na spomen Hrvatske. Pritom su najneupuceniji bili Danci i Švedani, i to oni mlade populacije kojih gotovo trecina ocito ne zna baš puno o našoj zemlji.

Inace, najjace spontane asocijacije na spomen Hrvatske su lijepa obala i more, plaže, lijepa zelena priroda, a percipira je se i kao turisticku zemlju. Najcešce isticane turisticke atrakcije ukljucuju pojmove plaža i more, koje se naziva i Jadranom i Mediteranom. Na drugom su mjestu po prepoznatljivosti gradovi Dubrovnik i Zagreb.

Medu glavnim asocijacijama prisutna je i svijest o zemlji uz koju se vežu - ratna zbivanja. Hrvatsku se takoder cešce povezuje s Balkanom i istocnom Europom nego s Mediteranom. Asocijacije su i gastronomija, jeftina, siromašna i zemlja u razvoju te gostoljubivost ljudi. Uz Dubrovnik i Zagreb, potencijalni gosti prepoznaju Split, Dalmaciju, Istru, otok Krk i Plitvice.

- Generalno uzevši, Hrvatsku se percipira kao morsku, obalnu i turisticku zemlju s lijepom prirodom. Što je pozitivno. S druge strane, negativno je što mnogi imaju vrlo jednodimenzionalnu sliku te što Hrvatsku u manjoj mjeri doživljavaju kao zemlju vezanu uz rat i bivšu Jugoslaviju. Zanimljivo je da su, kada smo ih pitali o vrijednosnim obilježjima, Hrvatsku doživljavali i kao iznenadujucu, optimisticnu, ali jeftinu i jednostavnu zemlju, kazala je voditeljica ovog istraživanja.


Podijeli: Facebook Twiter