Austrija je turisticka zemlja koja Hrvatskoj treba biti uzor u razvoju turizma. Za petama Austriji je turisticki div Španjolska koju slijedi Francuska. Pokazalo je to istraživanje agencije za istraživanje tržišta GfK Hrvatska i portala Vikendplaner.info pod nazivom "Najbolje u Hrvatskoj".
Istraživanje je predstavljeno prilikom otvorenja turistickog sajma CroTour na Zagrebackom velesajmu. Prema ovom istraživanju petina ispitanika smatra da je Austrija uzor koji Hrvatska treba slijediti u turistickom razvoju, no zanimljivo je da dobar dio ispitanika smatra da treba uciti i od, primjerice, Turske.
Hrvatska je kao turisticka destinacija najprepoznatljivija po prirodnim ljepotama i razvedenoj obali, smatra više od polovine ispitanih, dok 30 posto njih kao element turisticke ponude koji Hrvatsku izdvaja od konkurencije, stavlja prekrasno cisto more. Tek 6 posto gradana smatra da se Hrvatska razlikuje kulturnom baštinom ili gastronomskom ponudom.
Najgore u hrvatskoj ponudi je slaba ponuda dodatnih sadržaja, pa tako 27 posto gradana istice kako osim kupanja, turisti nemaju što drugo za raditi. Osim nedovoljno razvijene ponude, kao nedostaci isticu se i visoke cijene smještaja i gastro-ponude, ali i loša strategija razvoja hrvatskog turizma. Medu nedostatke se još ubrajaju i nedostatak standarda u kvaliteti usluge, neljubaznost djelatnika, loša prometna povezanost i drugo.
Na pitanje što bi gradani napravili da su na mjestu ministra turizma, cetvrtina njih je odgovorila kako bi unaprijedili dodatnu ponudu, 17 posto njih bi snizilo cijene, unaprijedili bi marketing i strategiju razvoja, usluge, ali i pojacali inspekcijske kontrole. Tek 6 posto njih bi snizilo PDV u turizmu, a tek 4 posto produžilo radno vrijeme kaficima i restoranima. (A. JURICIC/Novi list)