Hrvatska, uz Španjolsku, Grčku i Cipar, u fokusu interesa


Usprkos Brexitu i padu funte uslijed referenduma za izlazak Velike Britanije iz Europske Unije, te brojnih terorističkih napada u Europi i Turskoj, Britanci su u 2016. godini putovali puno više nego godinu prije. Prema podacima britanskog udruženja putničkih agencija ABTA, broj je putovanja porastao za 10 posto, što je najveći porast od 2011. godine. Isto tako, očekivanja za iduću godinu su izvrsna, i po pitanju većeg broja putovanja te potrošnje. Britance nije previše zabrinuo pad funte i time povećanje cijena aranžmana za inozemstvo. Prvi buking to najbolje pokazuje, a u žestokoj borbi za britansko tržište, Hrvatska se relativno dobro drži. 

Inače, ove godine Hrvatska je iz Velike Britanije ostvarila 3,3 milijuna noćenja. Kako se moglo čuti na londonskom sajmu turizma WTM, ovih dana Hrvatska dobro kotira među Britancima, iako još uvijek po turističkom prometu nije među prvih deset destinacija za koje se odlučuju.

Međutim, interes raste i Hrvatska je interesantna novinarima, PR-ovcima, a posljedično i gostima koji, naravno, slušaju savjete kamo i gdje ići. Veći broj naleta na hrvatske zračne luke uvelike će im pomoći da se još lakše odluče za dolazak na Jadransko more. 

Najbolji potrošači

Britanci su jedni od najboljih potrošača, čija se dnevna potrošnja kreće oko 120 eura. 

- Hrvatska će i sljedeće godine biti u fokusu interesa tržišta Velike Britanije. Javljaju se i novi turoperatori koji još nisu radili u Hrvatskoj. O Hrvatskoj se puno govori i mislim da idemo smjerom koji smo si zacrtali marketinškim planom. Famozne 1987. godine, kad smo bilježili vrhunac u pogledu dolazaka turista s Otoka, imali smo 4,7 milijuna noćenja iz Velike Britanije, ali tada je prosječan boravak trajao 9,4 dana. Ove godine dosegli smo brojku u dolascima iz te godine, a vjerujem da ćemo taj broj noćenja doseći 2019. 

Međutim, tada smo imali totalno drugačije goste. Bili smo dio masovnog turizma, a danas nam dolaze gosti koji puno više traže, kazao je direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić, koji je u dva dana sajma obavio niz razgovora s organizatorima putovanja te avioprijevoznicima. Veli da su svi pozitivni, a to dokazuje i uvođenje brojnih novih letova te povećan promet charterima u idućoj godini. 

- Značajno se povećava broj naleta. Thomas Cook prvi put otvara svoje charter programe za Hrvatsku, a Jet2Com im puše za vratom te povećava kapacitete za 97 posto za Hrvatsku, i to na Pulu, Split i Dubrovnik, dodaje Ivičić i kaže da će, bez obzira na pozitivne vijesti, konkurencija biti jaka. Tako Grčka najavljuje veliki povratak. U toj je zemlji već ove godine počeo oporavak od godina krize zbog sukoba s Europskom unijom oko dugova, ali i velikog priljeva migranata. Ove godine zabilježili su rast prometa od jedan posto i 12 milijuna turista, s tim da su imali rast s britanskog tržišta od šest posto. 

Optimizam u porastu

Čak i Turska optimistično najavljuje da će u iduće dvije godine nadoknaditi ogroman gubitak koji je imala ove godine zbog terorizma i rata u susjednoj Siriji od čak 30 posto. Ipak, jedno su želje, a drugo uistinu mogućnosti, jer povratak na turističko tržište traje puno duže od dvije godine. Ova je zemlja u 2016. pretrpjela značajne gubitke - ostvarili su 20,2 milijuna dolazaka, dok su godine prije imali čak 36 milijuna turista. 

Pobjednica sezone ponovno je Španjolska, inače destinacija broj jedan za Britance. To je zemlja koja je najviše profitirala od pada interesa za istočni Mediteran. Bilježe čak 68,2 milijuna turista godišnje, s tim da se taj broj od 2013. povećao za čak osam milijuna. S britanskog tržišta ove su godine imali porast od deset posto te su ugostili oko deset milijuna Britanaca. Podaci o bukingu za 2017.pokazuju dvoznamenkasti rast. Također, ove godine, ali i iduće, dobar turistički promet očekuje i Cipar. (B. BAN)

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter