Hrvatska u očekivanju ruskih novinara i blogera

Hrvatski paviljon na morskovskom sajmu (B. BAN)
Hrvatski paviljon na morskovskom sajmu (B. BAN)

Turističke najave iz Rusije ni ove godine nisu najbolje, iako je za prve informacije možda prerano jer su Rusi poznati kao turisti koji svoje ljetovanje bukiraju u zadnji čas. Ipak, sada je u ovoj zemlji, posebice njenom glavnom gradu vrijeme velike promocije budući da se održava najveći tamošnji turistički sajam MITT (Moscow International Travel & Tourism Exhibition).

Posjetio ga je i ministar turizma Darko Lorencin, sada vodeći čovjek Hrvatske turističke zajednice, koji je svjestan da se lanjski loši trend iz te zemlje zbog uvođenja viza, ali i preslagivanja na tom tržištu može preliti i na ovu godinu. Tim više jer su najveći istarski hotelijeri te Turistička zajednica Istarske županije već pokazali zabrinutost za ovu sezonu i tražili da se Rusima barem financiraju troškovi vize i oslobodi ih se plaćanja avionskih taksi. Ipak, ovaj prijedlog nije prošao, kazao nam je ministar, jer zakon to ne dopušta. Nada se da bi sezona ipak mogla dobro proći budući da su sada mnoge prepreke pri izdavanju viza riješene, uspostavljeni su vizni centri te olakšana procedura za dobivanje ove putne isprave.

Ipak, boji se da bi preslagivanja vodećih organizatora putovanja na tom tržištu mogla preusmjeriti tokove turista u neke druge zemlje.

Upravo se zato prvog dana sajma susreo s generalnim direktorom jednog od najvećih europskih organizatora putovanja TUI Rusija Alexeyem Drobotovim, s kojim je razgovarao o važnosti ruskog tržišta za hrvatski turizam.

Drobotov je u razgovoru istaknuo da je Hrvatska, uz Tursku, tržište na kojem poduzimaju najviše aktivnosti i od kojeg imaju velika očekivanja. Također, naglasio je da je njihova velika info-tura prebačena s Turske na Hrvatsku te da dovode 200 agenata i 40 vrhunskih novinara i blogera u našu destinaciju. To će biti najveća takva tura u Hrvatskoj u zadnjih 15 godina, u koju je investirano više od 200 tisuća američkih dolara.

- Nova turistička sezona je pred nama, a ove godine naglasak stavljamo na pred i posezonu. Upravo stoga sada predstavljamo hrvatsku turističku ponudu na sajmovima koji obuhvaćaju nama važna tržišta, a rusko je svakako jedno od njih. Želja nam je sve potencijalne turiste detaljno upoznati s našom ponudom i destinacijom, ali i iz prve ruke uvidjeti što možemo unaprijediti da bismo osigurali još jednu odličnu godinu s velikim brojem zadovoljnih turista, poručio je Lorencin.

Dodao je da je s partnerima najviše razgovarao o potrebi uspostave novih zračnih linija, uvođenju novih hotelskih kapaciteta visoke kategorije te o aktivnostima vezanim uz produljenje pred i posezone.

U sklopu sajma ministar je informirao tamošnje medije o investicijskim projektima u Hrvatskoj, kao što su Kupari, a za koje su interes iskazala dva ruska investitora. Također, Lorencin je naglasio da je Hrvatska za rusko tržište u turističkom, ali i u investicijskom smislu vrlo privlačna.

Prije otvorenja sajma MITT, ministar je obišao hrvatsko veleposlanstvo i konzularni ured, koji je od početka godine izdao već gotovo 900 viza.

Sajam MITT održava se od 19. do 22. ožujka, a lani ga je posjetilo više od 37 tisuća zainteresiranih, od čega 74 posto turističkih profesionalaca. Uz 1.800 tvrtki i predstavljanje 198 destinacija, MITT je ključno mjesto susreta turističke industrije i prilika za dogovaranje novih poslova s ruskim partnerima. (B. BAN)


Podijeli: Facebook Twiter