Hrvatska je njemačkim gostima peta najomiljenija inozemna destinacija, nakon Španjolske, Italije, Turske, Austrije. Time je pretekla Grčku i Francusku, moglo se čuti na predstavljaju analize putovanja za 2015. i 2016. godinu na berlinskom turističkom sajmu ITB, koju već niz godina za ovaj sajam priprema Die Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (FUR). Ujedno, Hrvatska je istaknuta i kao zemlja s velikim potencijalom za daljnji rast.
Nijemci ove godine ne hrle kada je u pitanju raniji buking. Njemački organizatori putovanja stoga bilježe nikad gori buking u siječnju te se nadaju da će se situacija poboljšati nakon ITB-a. Prema istraživanju GfK Travel Insightsa, pad bukinga u odnosu na lani je čak 12 posto, što znači minus od 260 milijuna eura u ovoj branši. Konkretno, čak ove godine je čak milijun Nijemaca manje bukiralo svoja putovanja, a samo za glavnu ljetnu sezonu buking je osam posto manji u odnosu na lani. Prema tom istraživanju ove godine će i manje Nijemaca putovati, dva posto manje nego lani. Ipak, iako među njima vlada nervoza, njemački turoperatori nisu obeshrabreni ni pesimistični. Njihovi su uredi puni potencijalnih gostiju koji zasad proučavaju i važu.
- Računamo s velikim brojem rezervacija u zadnji čas, čuli smo od brojnih turoperatora na sajmu, pa tako i od Renea Herzoga, direktora tvrtke DER Touristik za centralnu Europu. Nijemce brinu teroristički napadi u Turskoj i drugim zemljama, navala izbjeglica na grčkim otocima, ali i ostatku Europe. Stoga u DER Touristiku bilježe pad bukinga od 20 posto za Egipat te 25 posto za Tursku. Kada govorimo o Grčkoj, buking je u padu za 20 posto za otoke Kos, Lesbos i Samos, dok ostatak te zemlje bilježi porast potražnje. Taj pad na istoku, tvrde turoperatori, neće moći nadoknaditi i iznimno visoka potražnja za Španjolsku, Portugal i druge zemlje, pa čak i Hrvatsku. (B. BAN)