Hrvatska ima potencijal godišnje privući 258 milijuna turista, a dođe ih tek 12 milijuna. To znači da godišnje zbog svoje neprepoznatljivosti gubi čak 93 posto gostiju koji ili ne razumiju hrvatsku turističku ponudu ili smatraju da nije atraktivna, ili si je ne mogu priuštiti. Trideset i dva posto od tog broja ne namjerava uopće kupiti ljetovanje ili neki drugi oblik putovanja u Hrvatskoj, a 45 posto njih ne namjerava konzumirati ponudu unutar tri godine.
Zanimljivo je da čak 110 milijuna njih ni ne zna da je Hrvatska turistička zemlja. Te je podatke jučer, tijekom prvog dana najvećeg skupa hrvatskih turističkih djelatnika - Danima hrvatskog turizma u Opatiji, iznio direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.
Bio je to uvodnik u njegovo predstavljanje najznačajnijeg strateškog dokumenta za hrvatski turizam uz Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine - Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2014. do 2020., koji je usvojen prije mjesec dana. Podaci koje je naveo temelje se na istraživanju koje je provedeno među 25 tisuća ispitanika u sedam zemalja iz kojih u Hrvatsku dolazi najveći broj turista.
- Previše ovisimo o dva mjeseca u godini i jednostavno gostima nismo objasnili u čemu smo drugačiji od drugih destinacija i zašto bi trebali doći upravo u Hrvatsku. Nismo dovoljno prepoznatljivi, a ni struktura smještajnih kapaciteta ne ide nam u prilog. Tek 15 posto kapaciteta imamo u hotelima, 35 u kampovima, a ostatak kod privatnih iznajmljivača, zbog čega smo u nepovoljnijem položaju od naše konkurencije, istaknuo je pred brojnima okupljenima
Ivičić.
Istaknuo je, međutim, da je plan hrvatskog turizma prema strategiji do 2020. ukupnu turističku potrošnju povećati za 72 posto, odnosno dovesti je na 12,5 milijardi eura te za 43 posto povećati broj noćenja i doseći brojku od 86 milijuna noćenja. A da bi se došlo uopće do tih magičnih brojki od kojih nas dijeli samo pet godina Hrvatsku je potrebno brendirati te o njoj, kako kaže Ivičić, ispričati priču.
- Ako želimo privući goste, treba nam velika ideja. Ako je nemamo, onda oglašavanje HTZ-a prolazi neprimjetno poput broda u noći bez svjetla. Svaka
ideja mora sadržavati emociju. Turist koji želi doći u Hrvatsku trebao bi si reći da mora doći na neki otok, na neku plažu i da mora taj trofej odnijeti kući, smatra Ivičić. Upravo zbog toga HTZ već idućeg tjedna raspisuje javni poziv za izbor agencije, odnosno izrađivača novog slogana i loga, ali i priče o Hrvatskoj koja će bi trebala biti gotova već početkom iduće godine, a predstavljena na proljeće. Snaga novog brenda i njen utjecaj na
potencijalne turiste osjetit će se tek nakon dvije godine. (Barbara BAN)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU