"Pivo je hranjiv, pristupacan i kul proizvod", zakljucilo je više od tisucu ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Svi oni sudjelovali su u ovogodišnjem istraživanju stavova potrošaca prema pivu kao prehrambenom proizvodu, picu te pivarskoj industriji uopce.
Istraživanje koje je provela Grupacija proizvodaca piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore pokrenuto je s ciljem što boljeg upoznavanja korisnika piva i njihova stava prema industriji piva.
Prema istraživanju, više od polovine ispitanika, njih cak 55 posto, konzumira pivo te ga doživljava kao pristupacan proizvod koji, uz svoje hranjive sastojke, gasi žed i osvježava. Pivo konzumiraju sve dobne skupine, cešce se doživljava kao pice za muškarce, a bira se za konzumaciju kod kuce uz obrok, roštilj, odnosno na izletima te prilikom izlaska s društvom.
Vecina ispitanika svjesna je cinjenice da je pivo bogat izvor zdravih sastojaka poput vitamina, minerala i antioksidansa te zahvalan dodatak pri spravljanju raznih gurmanskih delicija. Takoder, vecina pivopija upoznata je s blagotvornim ucincima umjerene konzumacije piva na zdravlje, a posebice u prevenciji nastanka bubrežnih kamenaca.
Zanimljivo je da su mladi ispitanici najviše upoznati s podatkom da umjerena konzumacija piva, osim u prevenciji nastanka bubrežnih kamenaca, pomaže i u prevenciji kardiovaskularnih bolesti. Manje je poznata cinjenica da pivo ima i druge pozitivne ucinke poput poboljšanja probave i metabolizma, prevencije zlocudnih tumora, prevencije kardiovaskularnih bolesti te sprecavanja pojave osteoporoze.
Jedna od predrasuda koja se vezuje uz pivo, a koju je potvrdilo i ovo istraživanje, jest percepcija piva kao proizvoda koji deblja i uzrokuje takozvani pivski trbuh. To dokazuje da vecina gradana i dalje nije upoznata s nižom kalorijskom vrijednosti piva i neutemeljenošcu tvrdnje da umjerena konzumacija piva deblja. Caša piva ima relativno malo kalorija u usporedbi s cašom soka ili mlijeka.