Hrvati vole kupovati hrvatsko, njemačko i kinesko

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

Najnovije istraživanje ICERTIAS Customers' Friend pokazuje da su hrvatskim kupcima najdraži proizvodi i usluge iz Hrvatske, za kojima slijede oni iz Njemačke, Austrije, Italije, SAD-a, ali i Kine, Japana i Južne Koreje.

Hrvatski potrošači, naime, pri kupnji proizvoda i usluga među top 10 najomiljenijih "Made In" zemalja i destinacija navode Hrvatsku, Njemačku, Austriju, Italiju, EU, SAD, Francusku, Švicarsku, Japan i Kinu. Rezultat je to najnovijeg istraživanja švicarske organizacija ICERTIAS - International Certification Association GmbH, koje je ova kuća provela u suradnji sa svojom hrvatskom sestrinskom tvrtkom ICERTIAS d.o.o., tijekom listopada ove godine.

Anketiranje za potrebe istraživanja "ICERTIAS Customers' Friend - Made In - Preferences" provedeno je na uzorku od ukupno 1.200 ispitanika starijih od 15 godina na području cijele Hrvatske putem on-line ankete, a sva su pitanja bila su otvorenog tipa.

Cilj istraživanja bio je identificirati preferencije hrvatskih potrošača kada je riječ o geografskom podrijetlu proizvoda i usluga koji se nude na hrvatskom tržištu.

- Istraživanje je obuhvatilo ukupno devet različitih kategorija pitanja; od geografskih preferencija za nabavku proizvoda i usluga općenito, preko preferencija za isključivo nabavku proizvoda, odnosno isključivo kupovinu usluga, pa sve do preferencija vezanih uz "geografsko podrijetlo" proizvođača automobila ili visokotehnoloških proizvoda, pa do nišnih ponuđača specifičnih usluga kao što su telekomunikacijske ili financijske.

Ako bi trebalo izdvojiti jednu ili dvije preferirane zemlje, koje ispitanici najčešće navode u istraživanju, u apsolutno svim ispitanim kategorijama, tada bi to svakako bile Hrvatska i Njemačka. U nekim ispitanim grupama navode se od strane ispitanika relativno često još i Slovenija i Južna Koreja (visokotehnološki proizvodi), Švedska (telekomunikacijske usluge), Nizozemska (maloprodaja) te ponovno Južna Koreja (automobili), navodi se u rezultatima istraživanja. (B. PETROVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter