Hrvati ce vozacki moci polagati u EU-u

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Polaganje vozackog ispita uskoro bi se moglo obavljati i u drugim državama clanicama Europske unije, ali su vrlo mali izgledi da ce se državljanima Hrvatske ta opcija isplatiti, iako su ukupni troškovi stjecanja vozacke dozvole u Hrvatskoj visoki, te u prosjeku iznose oko 7.500 kuna, odnosno oko 1.000 eura.

U Hrvatskom autoklubu tumace da ce hrvatski državljani nakon ulaska Hrvatske u EU imati mogucnost polaganja vozackog ispita u zemljama clanicama EU-a, naravno i obrnuto, vec od srpnja naredne godine. Tim tragom pokušali smo ispitati koliko u susjedstvu iznose troškovi osposobljavanja za vožnju, što se pokazalo kao prilicno zahtjevan zadatak zbog razlika u sustavima osposobljavanja.

Na ispit bez obuke

Zakljucak je da je Hrvatskoj po organizaciji auto-škola od zemalja u susjedstvu, koje su clanice EU-a, najslicnija Slovenija, koja je slicna i po cijenama, iako one mogu biti i nešto niže za pojedine kategorije, primjerice za studente, koji tu imaju odredene povoljnosti, pa je tako moguce trošak smanjiti za nekoliko stotina eura. Za nekoliko tisuca kuna trošak je manji u Srbiji ili BiH, gdje je sustav auto-škola slicno organiziran. Medutim, malo tko ce tamo polagati jer je uvjet stalni ili privremeni boravak, u BiH duži od šest mjeseci, kao i zato što je ulazak tih država u EU još daleko.

U usporedbi s vecinom zemalja Europske unije Hrvatska je jeftinija ili jednaka po cijenama. U Austriji ili Njemackoj minimalni troškovi iznose oko 11.000 kuna, ali pritom treba napomenuti da oni mogu rasti sve do 20.000 kuna, pa i više ukoliko se ispit više puta padne i mora ponoviti. Cak ni Italija, koju mnogi uzimaju za primjer zbog naoko nižih cijena, nije posebno povoljna, iako je teoretski moguce dobiti vozacku dozvolu za svega 3.500 do 4.000 kuna.

Medutim, tako je samo zato jer je u Italiji moguce izaci na ispit bez ijednog sata obuke, što znaci da negdje drugdje morate steci teoretsko i prakticno znanje, te na ispitu ipak proci, što nije nimalo jednostavno. Ukoliko u tome ne uspijete, na novi pokušaj ceka se tri mjeseca tijekom kojih troškovi znacajno rastu.

Prema dopisu jedne auto-škole iz Trsta. razvidno je da u praksi troškovi polaganja u Italiji prosjecno najcešce iznose oko 900 eura, slicno ili nešto manje nego u Hrvatskoj. No, cijena sata obuke je 43,5 eura, odnosno manje ukoliko se ugovori popust. Primjerice, za 30 sati vožnje prosjecna cijena sata u Italiji mogla bi biti oko 30 eura, što je još uvijek gotovo dvostruko više od cijene sata u Hrvatskoj.

Kad se na sve pridodaju i moguci problemi s poznavanjem jezika, kao i dodatnog troška boravka u nekoj drugoj zemlji, koji je teško izbjeci, jasno je da se polaganje vozackog ispita u nekoj drugoj zemlji malo kome može isplatiti.

Predsjednik Udruge hrvatskih autoškola Nikola Vidakovic istice da je uvjeren da nitko nece ici u druge zemlje polagati, vec upravo suprotno, ocekuje da bi možda Austrijanci ili Talijani mogli biti zainteresirani za polaganje ispita u Hrvatskoj. (Darko PAJIC/Novi list)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter