Hrstić: Čekanje skraćeno, brža obrada težih pacijenata

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Pacijentica iz Pule koja je nedavno zbog grčenja u mišićima završila na Objedinjenom bolničkom hitnom prijemu (OHBP), požalila se redakciji da je morala dvaput čekati na pregled. Prvo su je, veli, primili na šalteru bolničke Hitne, odakle su je poslali u Zavod za hitnu medicinu. Ondje su je, nakon pregleda, poslali nazad na Hitnu gdje je ponovno čekala red i na koncu obrađena. Nije joj jasno zbog čega je potrebno dvostruko čekanje kojeg ranije nije bilo.

Ravnateljica Opće bolnice Pula doc. dr. sc. Irena Hrstić objašnjava da je riječ o pacijentici koja se na šalter OHBP-a pulske bolnice javila samoinicijativno, a da prethodno nije prošla tzv. postupak trijaže kod obiteljskog liječnika, odnosno u izvanbolničkoj Hitnoj.

- Naime, sve pacijente u bolničkim hitnim službama trebao bi prethodno pregledati izvanbolnički liječnik te ih potom uputiti u bolničku Hitnu ukoliko je to medicinski indicirano, objašnjava Hrstić, te podsjeća da je novi način rada još u srpnju ove godine najavio ravnatelj Županijskog zavoda za hitnu medicinu dr. Srđan Jerković. On je tada izjavio da su, kao nadstandard, zaposlili dodatne liječnike koji će, prema ugovoru o poslovnoj suradnji Opće bolnice i Zavoda, raditi i u Objedinjenom hitnom bolničkom prijemu. Time će se znatno skratiti vrijeme čekanja na pregled, kazao je tada Jerković.

Svjetski standardi

To se, potvrđuje Hrstić, i dogodilo: "Od 18. srpnja do 30. rujna u ordinaciji Zavoda pregledano je 3.927 osoba, što je 35,4 posto 'hitnih' pacijenata koji su stigli na bolničku lokaciju u Negrijevoj ulici, a bilo ih je ukupno 11.102. Upravo je za toliko smanjen broj pacijenata koji bi inače opteretili OHBP. Skraćeno je i čekanje te omogućena brža obrada težih pacijenata, što je bio i cilj ove organizacijske promjene. Zbog ovog će modela manji broj pacijenata morati čekati dvaput, i to u slučaju da se nakon pregleda ipak utvrdi da je potreban prijem na OHBP. Pacijentica ne kaže da je čekala duže nego inače, nego da je morala čekati dva puta. Žao nam je zbog toga, ali kad bi se pacijenti prvo obratili svojim obiteljskim doktorima koji će započeti obradu i odlučiti o potrebi bolničke obrade, ovakvi slučajevi se ne bi događali."

Pretpostavljamo, nastavlja ravnateljica, da se radilo o samoinicijativnom dolasku pacijentice, stoga je bilo potrebno obaviti trijažu u skladu sa svjetskim standardima. Trijaža podrazumijeva svrstavanje pacijenta u kategoriju hitnosti označenu brojevima od 1 do 5. Kategorija hitnosti označava vrijeme u kojem je pacijenta potrebno najkasnije pregledati i omogućiti obradu/liječenje. U kategoriju 1 spadaju najhitniji pacijenti kojima je potrebna pomoć odmah, onima u kategoriji 2 potrebna je pomoć u roku od 10 minuta, kategorija 3 podrazumijeva pomoć u roku od 30 minuta, 4 u roku od 60 minuta, a 5 u roku od 120 minuta. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter