Rovinjska hotelska tvrtka Maistra tek je nedavno završila veliku investiciju - obiteljski hotel Amarin vrijedan oko 300 milijuna kuna, a već se priprema za još veći zalogaj. Uskoro počinje gradnja novog hotela Park koji će u potpunosti promijeniti izgled tog dijela grada. Naime, stari će se hotel u potpunosti srušiti i na njegovim će se temeljima izgraditi u potpunosti novi objekt. Više o samoj investiciji koja će početi ove jeseni razgovarali smo s predsjednikom uprave Maistre Tomislavom Popovićem.
Pred vama je velik investicijski ciklus u hotel Park. Kad počinje gradnja i jesu li zadovoljeni svi preduvjeti za investiciju? Po čemu će taj objekt biti poseban, koliko će građevinskih tvrtki na njemu raditi, kojim će tržištima biti namijenjen?
- Adris grupa je posljednjih nekoliko godina u turistički dio svog poslovanja uložila tri milijarde kuna, u sljedeće tri godine planiramo dodatno investirati 1,6 milijardi, investicija na poziciji sadašnjeg hotela Park bit će kruna investicijskog ciklusa posljednjih desetak godina. Sve ono što smo dosad kreirali, destinacija, te sama lokacija ohrabrili su nas u nastojanju da krenemo s realizacijom projekta, a kao što znate, put nije bio jednostavan. Nakon tri godine intenzivnog rada očekujemo da bi krajem listopada započeli s konkretnim aktivnostima, odnosno rušenjem stare strukture na čijim bi se temeljima izgradio novi hotel koji bi, prema našim planovima, trebao započeti s radom u proljeće 2018. godine. Naša dosadašnja iskustva, studioznost pristupa, angažiranje vrhunskog arhitektonskog tima, tima dizajnera unutrašnjeg uređenja, eksperata za hortikulturu… jamče da će budući hotel biti najbolji proizvod u koji je Adris grupa dosad investirala, a uvjeren sam da će, kad započne s radom, to biti najbolji hotel na ovom dijelu Mediterana.
Koliko je ova investicija zahtjevna glede rokova i same izvedbe?
- Hotel Park se nalazi na izuzetno atraktivnom i vrijednom području, gotovo u središtu grada. Investicijski zahvati, koji će trajati približno godinu i pol dana, trebali bi, uz ostalo, osigurati da se život u neposrednoj blizini nesmetano odvija. Paralelno s Adrisovom investicijom, ACI će preurediti marinu koja s hotelom čini neodvojivu cjelinu, uredit ćemo javne prostore, šetnicu, uložiti u prometnice u okruženju, a poseban naglasak stavljen je na hortikulturno uređenje i što manju intervenciju u prostor šume koja toj lokaciji daje dodatnu vrijednost. Dakle, prilično zahtjevna operacija koja mi se sad, iz ove perspektive, čini prilično jednostavna u usporedbi s kompleksnošću rješavanja administrativnih zavrzlama.
O ovoj se investiciji dugo govorilo, ali nisu bili zadovoljeni svi uvjeti za početak investicije. Što vas je najviše kočilo u provedbi? Koliko je danas teško investirati u hrvatski turizam?
- Kad se izvode rekonstrukcije na postojećim objektima, u pravilu problema nema, međutim, kad pokušate rušiti staro i graditi novo, što mi radimo, i pritom izađete iz gabarita postojećeg, projekti postaju prilično kompleksni i poprimaju nezamislive oblike. Prethodno sam spomenuo, trebalo nam je tri godine da dođemo u ovu fazu, pri kraju smo, ali ne i sasvim na kraju. Problemi su vezani uz neriješen status zemljišta. Zakon o turističkom zemljištu je neprimjenjiv, odnosno ne može se "konzumirati", što nama kao investitoru stvara goleme teškoće. Vjerujem da bi mnogi pritom i posve odustali.
Gostima ste nedavno otvorili vrata jednog od najluksuznijih objekata na Jadranu koji je specifičan po dizajnerskim rješenjima. Zašto se Maistra odlučuje upravo za takve "posebne" objekte i što konkretno očekujete od ovog?
- Mi u Adrisu i Maistri pokušavamo promijeniti dosadašnji, po nama zastarjeli, model poslovanja, cilj nam je promijeniti naslijeđenu dominantnu orijentaciju turizma kratke sezone i poslovnu strategiju niskih troškova te se fokusirati na strategiju visoke dodane vrijednosti. Tu i takvu strategiju posljednjih godina razmjerno uspješno provodimo, drastično mijenjamo smještajne strukture, rušimo staro, gradimo novo, bolje, kvalitetnije, uzbudljivije. Trudimo se isporučiti visoke ili vrlo visoke standarde tematiziranih hotela s konačnim ciljem postizanja globalno relevantnih i usporedivih poslovnim performansi. (Barbara BAN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU