Gospićki poreznici jutros su zapečatili hotel Libra na rivi u Senju i svi gosti su ga morali napustiti do 15 sati. Oko 14.30 sati javila se šefica Porezne uprave iz Gospića i najavila da će hotel biti otvoren još danas te zatražila da se zaustavi odlazak gostiju. No, do tada, od njih 66, već je otišlo 55. Osoblje hotela pokušalo je kontaktirati goste i nagovoriti ih da se vrate, ali...
- To vam je kao da ribu najprije bacite u more, a onda je trebate uhvatiti, slikovito je pojasnio Velimir Došen, odvjetnik koji je na čelu odvjetničkog tima koji zastupa vlasnika hotela, tvrtku Mališa d.o.o.
Hotel je zapečaćen jutros radi poreznog duga od 860 tisuća kuna, od čega je najveći dio dug za mirovinsko i zdravstveno osiguranje zaposlenika i manjim dijelom za PDV.
Obavijest o zatvaranju hotela poreznici su ostavili na recepciji jučer, a na prijedlog o dogovoru da se pola duga isplati u roku 8 dana kako hotel ne bi bio zatvoren, u prvom trenutku nije bio prihvaćen.
- Odgovorno tvrdim da nema hotela u Hrvatskoj koji nije dužan nekakav iznos, ali ovo je prvi slučaj da se zatvara hotel u samoj sezoni pun stranih gostiju, Talijana, Nijemaca, Čeha… Smatram da je naredba o zatvaranju hotela donesena na nezakonit način. Naime, u utorak su došli porezni djelatnici predati naredbu o zatvaranju hotela. Tada nisu našli odgovornu osobu, odnosno vlasnika jer je bio u Središnjem poreznom uredu u Zagrebu i još jednom pokušao ishoditi odgodu zatvaranja hotela.
Ponudio je da pola duga plati u roku od osam dana, a cjelokupan dug da podmiri do konca rujna, ali oni su to odbili. Mislim da se to trebalo prihvatiti da se poreznom obvezniku omogući da nastavi rad jer bi lakše podmirio dug i tada bi koristi imali i porezno tijelo i porezni obveznik.
Neovisno o tome što nisu našli odgovornu osobu na recepciji hotela poreznici su ostavili jedan običan komad papira, i to bez loga Porezne uprave, u kojem rukom pišu da je naredba tamo ostavljena. A i sama naredba o zatvaranju hotela ima jedan neistinit podatak - navodi se da porezni obveznik nije imao prigovor na zapisnik o poreznom nadzoru koji je za posljedicu imao naredbu. To nije točno jer smo u utorak u zakonskom roku podnijeli prigovor na naredbu o zatvaranju hotela, objasnio je odvjetnik Došen.
- Ovo nije kafić nego hotel u kojem je 66 gostiju, pune terase… Ljudi su se danas zgražali. O svemu ćemo obavijestiti ministra turizma i Hrvatsku turističku zajednicu, kazao je Došen. Zatvaranje hotela ogorčilo je i dvadesetak zaposlenika, kao i građane Senja.
Izbacivanje gostiju iz hotela na cestu u špici sezone, i to zbog duga koji nije nastao jučer, nije slika koju Hrvatska kao turistička zemlja želi poslati u svijet. Nažalost, nakon niza zatvaranja ugostiteljskih objekata zbog nekoliko desetaka kuna viška u blagajni, na tapet poreznika su očito došle i malo veće hotelijerske ribe. Poreznici slušaju ministra Slavka Linića, a turistički djelatnici su pod kapom ministra turizma Darka Lorencina, koji se oglasio priopćenjem.
- Podržavamo aktivnosti Ministarstva financija i Porezne uprave na uvođenju reda u plaćanju poreznih obveza svih poreznih obveznika u Republici Hrvatskoj, pa tako i u turizmu. Ali vjerujemo da u slučajevima kada se u ugostiteljskom objektu nalaze gosti koji koriste usluge, treba voditi računa o izbjegavanju dodatnih mogućih negativnih posljedica za ugled hrvatskog turizma, navodi se u priopćenju Ministarstva turizma. (D. PRPIĆ/NL)