Birokracija je zaustavila otvaranje hostela u starim vagonima na željezničkoj stanici u Puli, ali i u drugim gradovima gdje je to planirao zagrebački poduzetnik Zvonko Momčilović iz tvrtke Adriatic željeznički hosteli. Naime, Momčilović je još krajem 2014. godine najavljivao da će se u špici sezone 2015. u Puli otvoriti takav hostel u tri vagona, međutim od realizacije još ništa. Kako pojašnjava, to će se ipak dogoditi ovog ljeta.
Recepcionar kao kondukter
- Tek sam 23. ožujka ove godine primio rješenje o udovoljavanju minimalno tehničkih uvjeta za što je zahtjev predan Uredu državne uprave Grada Zagreba-Peščenica još 6. studenog 2015. godine, i to za prvi vagon-hostel smješten u Zagrebu na Glavnom kolodvoru. Po tom rješenju tek mogu otpočeti s radom koji će uslijediti od 1. travnja ove godine. Od Pule se također ne odustaje i ona će doći na red u lipnju i srpnju, tvrdi Momčilović koji je ovaj projekt zaštitio žigom Zavoda za intelektualno vlasništvo.
Po tom projektu, koji je zasad jedinstven u državi te podržava socijalni turizam, tri nekorištena vagona na dijelu kolosijeka takozvanog auto-rampa služit će kao spavaonice s 90 ležaja i za recepciju. Slični takvi hosteli trebali bi se otvoriti i u Zagrebu, Splitu, Šibeniku, Zadru i Rijeci. Dio novca za taj projekt osiguralo je i Ministarstvo turizma još 2013. godine kroz natječaj Inovativni turizam. Međutim, kako projekt još nije realiziran, postavlja se pitanje hoće li poduzetnik morati vratiti poticaje.
- O svemu pa i o birokratskim preprekama obavještavao sam Ministarstvo turizma, a također opravdao sva utrošena novčana sredstva i ispunio sve dospjele obveze prema Ministarstvu turizma, pa se toga ne postavlja pitanje vraćanje novca jer projekt ide dalje. Ipak je to pionirski poduhvat koji zahtijeva vrijeme za promjene u glavama birokrata. Poslije ovog prvog pokusnog vagona-hostela, slijedi realizacija i ostalih destinacija, a redoslijed njihove popune vagonima odredit će se naknadno. Za Ministarstvo turizma imam sve pohvale na dosadašnjoj podršci, zaključio je Momčilović.
Da posjetimo, plan je u da u svakom kupeu budu po tri kreveta, jedan fiksni i dva rasklopna, a cijena smještaja bi se trebala kretati od pet do 15 eura. Na recepciji će se gosti upisivati i upućivati u sobe. Nakon što se smjeste, recepcionar će im doći u kupe s pokretnom fiskalnom blagajnom i naplatiti noćenje.
Tri kreveta po kupeu
Cijeli će projekt, koji se odnosi na sve hostele, stajati između 2,5 i 3 milijuna eura, a financirat će ga poduzetničkim kreditima putem HBOR-a. Taj iznos obuhvaća vrijednost projekta spremnog za početak poslovanja koja uključuje i troškove popravka kolosijeka, niveliranje, izmjenu pragova, postavljanje prsobrana, tračnica koje nedostaju, ugradnja iskliznice, popravak i održavanje dvije auto-rampe, uređenje okoliša, žardinjere, ograde, opremu za snabdijevanje vodom i strujom, uredsku opremu, trošak materijala za održavanje, trošak zaposlenika za prvi mjesec te uređenje 21 spavaćeg vagona prema Minimalnim tehničkim uvjetima Pravilnika Ministarstva turizma.
Privući mlade putnike
Pulski će hostel zapošljavati od pet do deset djelatnika, prije svega spremačice, domare i recepcionare s pulskog područja, odakle će biti i upravni kadar. Cilj je privući prije svega mlade putnike, studente i učenike, koji su na proputovanju te traže jeftin smještaj za jednu ili dvije noći. (Barbara BAN)