Zagrebacki tajkun Tomislav Horvatincic je, ubrzo nakon što je doživio nesrecu kod Primoštena, u kojoj je život izgubilo dvoje talijanskih nauticara, nazvao tvrtku Yachting Pivatus u pulskoj Marini Veruda. Rijec je o tvrtki koja je prodala plovilo pod nazivom Santa Marina i koja ga je, prema napisima u Jutarnjem listu, i servisirala.
Horvatincic je tu tvrtku nazvao 15 minuta nakon nesrece, odmah nakon obavljenih razgovora s odvjetnickim uredom Bekina&Škurla i skiperom Sašom Kvarantanom.
Ništa dok traje istraga
Od Nevija Sokolica iz spomenute pulske tvrtke, koja se bavi zastupanjem i uslugama u nautickom turizmu te pružanjem usluga turisticke agencije, jucer nismo uspjeli saznali o cemu je u tom razgovoru s Horvatincicem bilo rijeci niti je li doista moguce da je do nesrece došlo zato jer je upravljacki sustav broda zakazao.
Naime, Horvatincic je u svom priopcenju za medije odmah nakon nesrece, kojeg se kasnije putem svog odvjetnika odrekao, izjavio da nije mogao upravljati plovilom u trenutku nesrece jer je upravljacki sustav broda zakazao te da je svim snagama osobe na suprotnoj jedrilici pokušao glasom upozoriti da nema mogucnosti sprijeciti opasnost koja je nastala.
Direktor Sokolic nam je jucer kazao da ce o svemu popricati s novinarima tek kada se završi kompletna istraga i citav postupak u ovom slucaju.
A kakvo je Santa Marina plovilo? Prema dostupnim podacima, rijec je o gliseru Itama 40 koji dolazi iz jedne od najpoznatijih tvornica luksuznih jahti u grupaciji Ferretti. Gliser je dugacak 13,36 i širok 3,95 metara, a cijena mu krece od oko 500 tisuca eura, zavisno od opremljenosti i motorizacije.
Opisuje se kao brza, robusna i agresivna, ali i hitra, udobna, sigurna jurilica. Njezina dva dizel motora od po 450 konjskih snaga mogu potjerati ovu 14-tonsko plovilo do maksimalnih 35 cvorova, odnosno oko 65 kilometara na sat. Dakako, preporucljivo je da takvim mocnim strojem upravlja samo iskusan kormilar ili skiper.
Sofisticirana Itama
Strucnjaci kažu da Itama ima sofisticirana navigacijska pomagala i autopilot koji služi za održavanje kursa na duže staze, što je uobicajeno za plovila takve vrijednosti. No, isticu da je krajnje neodgovorno ukljuciti autopilota blizu obale gdje ima i drugih plovila, ali i da je u slucaju nekakve neispravnosti jednostavno treba oduzeti gas ili ugasiti motore. Bilo kako bilo, Horvatincic je kao još neiskusan kapetan, kažu strucnjaci, trebao biti za kormilom i tada bi ova nesreca najvjerojatnije bila izbjegnuta. (Barbara BAN)