Horor je ponovno u modi. Nakon nekoliko desetljeća izbivanja, filmska industrija ponovno je počela štancati filmove strave koji su bili vrlo popularni 80-ih godina prošlog stoljeća, pa i ranije. Sedamdesetih je nastao kultni trash horor "Teksaški masakr motornom pilom" koji je, nakon nekoliko inačica, i ove godine dobio nastavak - "Leatherface". Publiku u kinima prožimali su srsi i zbog jezive lutke Annabelle, a pravi je hit postao "It", film o opakom klaunu Pennywiseu, remake istoimenog djela iz 1990., nastalog prema priči Stephena Kinga. Pulska, mahom mlađa publika, u kino je dolazila noseći Pennyjeve crvene balone, vrištala zajedno s junacima filma, te ga odgledala više puta.
Zbog velikog interesa kino dvorana pucala je po šavovima, projekcija je produljena, a mjesto u kinu moralo se rezervirati danima unaprijed.
Horor film potom je preseljen na modnu pistu: Belgijanac Raf Simons, dizajner američke kuće Calvin Klein, u svojoj je proljetno-ljetnoj kolekciji za iduću godinu oživio heroine iz ponajboljih filmova strave prošlog stoljeća. Među njima je "Carrie" Briana de Palme iz 1976. godine, koju je utjelovila krhka plavuša Sissy Spacek. Simons je ovjekovječio trenutak kad Spacek na pozornici maturalne zabave zalije kanta svinjske krvi, nakon čega počinje - horor. Simons nam isporučuje krvavocrvenu haljinu ukrašenu resicama, mantile i suknje "isflekane krvlju". I scenografija revije prati ovu modnu priču, pa tako sa stropa vise sjekire i kante, sugerirajući da će se na protagoniste sručiti životinjska krv.
Još jedna krhka plavuša, Mia Farrow, u "Rozmarinoj bebi" Romana Polanskog iz 1968. nadahnula je Simonsa da kreira svijetloplavi šuškavi mantil, nalik na babydoll kakav je u filmu nosila glumica. Vidjeli smo i reinterpretaciju oprave Shelley Duvall u "Isijavanju" Stanleyja Kubricka, opet po predlošku Stephena Kinga, dok se kostima Ume Thurman u "Kill Billu" dizajner dotiče intenzivno žutom bojom haljine. Aktualiziravši New look kojim je Cristian Dior prije 70 godina unio revoluciju u modu, Simons se poslužio modnim predloškom kakav je u Hitchcockovom "Prozoru u dvorište" iznijela Grace Kelly.
Široka suknja visokog struka ovajput dolazi u sintetičkoj, sjajnoj verziji.
"Riječ je o američkom hororu i američkoj ljepoti. Tamo gdje je ljepota, uvijek se nalazi i njena suprotnost. Jedno bez drugog ne mogu. San je postao noćna mora, obrazložio je pritom belgijski dizajner svoju fascinaciju filmskom industrijom užasa. Naime, u američkom snu, aludira Simons, katkad vas može čekati - Freddy Krueger.
(Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)