Hondin tržišno vrlo uspješni skuter PCX, inače najprodavaniji skuter u Europi u 2011. godini, za novu je sezonu tehnički osvježen. Novost su poletniji agregat te sustav "start&stop" koji omogućuje potrošnju na kapaljku. I doista, testni primjerak uopće nismo štedjeli a potrošnja je iznosila 2,5 litre na stotinu prijeđenih kilometara, a vjerujte može još i manje.
Pri zaustavljanju na semaforu automatski se isključuje, a dodirom na polugicu gasa za tren je spreman za nastavak vožnje, čime se štedi oko pet posto goriva (proizvođač tvrdi da s jednom litrom goriva može prevaliti 48 km). Pokreće ga četverotaktni jednocilindrični motor obujma 125 cc koji se diči iznimno tihim radom. Istiskuje 11,3 konjske snage i u gradu je vrlo dinamičan, dok mu na otvorenoj cesti dah ponestane iznad 80 km/h, nakon čega slijedi spori uspon do krajnih 105 km/h, što je za ovako mali obujam agregata vrlo dobar rezultat.
Vrlo je praktičan sustav kočenja CBS koji istovremeno aktivira prednju i stražnju kočnicu istovremeno. Šteta što nema stražnji disk već bubanj, no usprkos toj činjenici solidno koči.
Kad smo kod praktičnosti, valja pohvaliti golemi prostor ispod sjedala koji bez problema proguta integralnu kacigu ostavljajući prostora i za smještaj manjih stvari, kao i pretinac za dokumente u stupu upravljača. Sjedalo je vrlo udobno i ne umara čak niti nakon dužeg boravka na skuteru, udobno će se smjestiti i suvozač, a 14-colni kotači odličan su omjer udobnosti i stabilnosti.
Uz sve nabrojano, pomalo futuristički skuter sasvim dobro izgleda, što su nam potvrdili i ljubitelji urbanih dvokotača tvrdeći kako mu upravo karakteristična crvena boja, prepoznatljiva boja novijih Hondinih motocikala, odlično pristaje.
Za kraj valja naglasiti kako ovo nije najpovoljniji skuter na tržištu, jer za 24.380 kuna može se štošta naći u istom, pa čak i višem razredu, tim više što za snažniji model od 150 ccm valja doplatiti svega tisuću kuna više, no upravo je 125-ica praktična za vozače koji posjeduju vozačku dozvolu A1 kategorije. Dugoročno gledajući, Honda PCX svojoj besprijekornom kvalitetom i iznimno niskom potrošnjom u potpunosti opravdava početni ulog. (Krešimir TADIJIĆ)
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: jednocilindrični, vodom hlađeni, četverotaktni
Obujam: 124,9 ccm
Snaga: 11,3 KS (8,33 kW) pri 8.000 o/min
Okretni moment: 11,6 Nm pri 6.000 o/min
Maksimalna brzina: 100 km/h
Prosječna potrošnja: 2,5 litara
Prijenos: CVT
Okvir: čelični
Ovjes: sprijeda klasična vilica promjera 31 mm, straga oscilirajuće
rame s amortizerima
Kočnice: sprijeda disk 220 mm, straga bubanj 130 mm
Gume: sprijeda 90/90-14, straga 100/90-14
Masa: 124 kg
Spremnik goriva: 6,2 litara
Jamstvo: dvije godine
Boje: crvena, siva, bijela, crna
PREDNOSTI
Udobnost, izgled, potrošnja
NEDOSTACI
Izostanak disk kočnice straga