Honda civic - bolji u svakom detalju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Deveta generacija obožavanog "japanca" stigla je u godini njegovog 40 rodendana. Ruting, uvoznik za Honda vozila, prošlog tjedna u Opatiji bajnoj hrvatskim je automobilskim novinarima predstavio novi civic, te time oznacio pocetak prodaje na domacem tržištu.

Prethodna generacija bila je istinska dizajnerska revolucija, svemirac medu konkurencijom koji nije zastario ni danas, stoga se novi model zapravo može nazvati njegovom evolucijom. Dakako, poboljšan je u svakom detalju.

Prednji kraj vozila izgleda agresivno i otkriva istinski japanski sportski duh, a posebno ga naglašava crna maska izmedu svjetala oštrog pogleda, ispod kojih se nalaze danas neizostavne LED pozicije. Straga je zadržan koncept podijeljenog stakla po uzoru na kultni CRX, a stražnja svjetla istaknuta su oštrim rubovima i vrlo efektno povezana. Jasno, masivni odbojnici, imitacija karbona na pragovima (sport oprema) i atraktivni aluminijski naplatci maksimalno upotpunjuju dinamiku vozila.



U pogledu dimenzija, civic je u odnosu na prethodnika narastao 35 mm u duljinu i 10 u širinu, dok je visina smanjena za 20 mm. Važna novost je 40 mm kraci meduosovinski razmak (sada 2.595 mm) i dulji prevjesi što ne utjece na fenomenalnu prostranost. Dapace, putnicka kabina je izdašna i u njoj se vrlo udobno, cak i na duljem putovanju, mogu smjestiti cetiri osobe i dijete.

Ocekivali bismo da se u tom slucaju gubi na obujmu prtljažnika, no upravo suprotno - Civic nudi 401 litru zapremine, te dodatnih 76 litara iz pretinca ispod podnice, što je najveci volumen u klasi. Civic i dalje krasi ugodan, futuristicki te krajnje praktican interijer. Upotrebom najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti dodatno se naglasio luksuz i ugladenost prostora. Ergonomski i intuitivno postavljene komande na upravljacu, inteligentno postavljeni ekrani, sve je podredeno vozacu i užitku u vožnji.

Motorizaciju Civica i dalje predstavljaju 1,4 i 1,8-litarski benzinski agregati, u novoj generaciji dodatno modernizirani s ciljem smanjenja potrošnje i emisije ispušnih plinova.

Osnovni motor, namijenjen vozacima koji nemaju sportske afinitete, a u Hrvatskoj pogodan za mlade vozace do 24 godine, raspolaže sa okruglih stotinu konjskih snaga i u kombiniranom režimu vožnje troši 5,4 l/100 km. Sportskim dušama mnogo je bolji izbor 1,8 i-VTEC motor od 142 KS pri 6500 o/min. S mjesta do stotke starta za 9,1 sekundu i doseže 215 km/h.



Trenutno jedini dizelaš u ponudi je 2,2-litarski i-DTEC od 150 konjskih snaga, na prezentaciji posebno istaknut zbog golemog postignutog napretka u snižavanju štetnih emisija. Naime, poboljšanim aerodinamicnim svojstvima, gumama s niskim otporom kotrljanja, unaprijedenim mjenjacem i finim podešavanjem niza parametara motora, emisija CO2 snižena je sa 135 grama na nevjerojatnih 110 g/km.

Usto, agregat je iznimno dinamican zahvaljujuci okretnom momentu od 350 Nm u rasponu od 2.000 do 2.750 o/min., što mu omogucuje ubrzanje do stotke za svega 8,5 sekundi te visoke brzinske domete uz prosjecnu potrošnju od svega 4,2 litre. Dakako, ovakvi prosjeci potrošnje postižu se mirnijom nogom na gasu i zahvaljujuci Econ sustavu koji se ukljucuje zelenim prekidacem "start-stop".

Civica s ovim motorom i odlicno uparenim šesterostupanjskim rucnim mjenjacem isprobali smo u testnoj vožnji okolicom Opatije, a kako bismo isprobali dinamiku, zaputili smo se u brdo - prema Lovranskoj dragi. Iako su u automobilu sjedila još trojica kolega, što je poprilicno opteretilo vozilo, civic je uvjerljivo grabio uskim uzastopnim zavojima prema vrhu. Takoder, dopala nam se iznimna upravljivost i stabilnost modela, koju smo pak isprobali vozeci se sami. Iskreno, u Hondin ovjes nismo niti sumnjali. Svakako valja spomenuti i kako ce krajem godine stici manji dizelski motor obujma 1,6 litara i 120 KS, pogodan za gradske režime vožnje.

Iznimno bogato opremljen vec od osnovnog paketa, civic je ozbiljan konkurent u kompaktnoj klasi, a kako bi mogao uci dodatno naoružan u tržišnu borbu, uvoznik je odredio realne cijene. Osnovni civic s 1,4-litrenim motorom košta 139.900 kuna.

Snažniji benzinac starta s cijenom od 157.900 kuna, dok je dizelaš dostupan od 185.900 kuna. Najskuplji u ponudi je model 2,2 i-DTEC Executive s kožnim interijerom i panoramskim krovom - 219.990 kuna. Plan prodaje je 300 primjeraka u 2012. godine, a po svemu sudeci, on bi mogao biti i realiziran.


Podijeli: Facebook Twiter