Nastavak izgradnje brze ceste H5 između luke Kopar i graničnog prijelaza Dragonja, što ga najavljuje Vlada premijera Mire Cerara, izazvao je snažne reakcije među građanima i političarima slovenske Istre. Problem nije u oživljavanju odluke donesene još 2010. godine da se postojeća državna cesta G-11 pretvori u brzu cestu H5, nego u određivanju trase nove prometnice koja će činiti "prirodni nastavak" Istarskog ipsilona, te donijeti bržu vezu Hrvatske sa Slovenijom i Italijom.
Konačnim izgradnjom te "hitre" ceste značajno bi se smanjile i prometne gužve u turističkoj sezoni. Stranka slovenske Istre Oljka priopćila je da se protivi izgradnji ceste H5 Koper - Dragonja preko naselja Šmarje, jer bi takva trasa uništila prirodne resurse i ugrozila tradicionalni seoski način života u Strunjanskoj udolini.
Skupina stručnjaka za promet i ekologiju, koju su vodili Livio Jakomin i Igor Zajec, predložila je da se nova prometnica proteže od novoizgrađenog raskršća u Izoli, preko sela Bandel do graničnog prijelaza Dragonja. Taj prijedlog podržavaju Oljka te gradonačelnici Kopra, Pirana i Izole.
Slovenski političari također naglašavaju važnost izgradnje brze ceste kako bi se smanjile ljetne gužve, ali pozivaju premijera Cerara da se odluka zasniva na zaštiti lokalnih vrijednosti. (D. GRAKALIĆ)