Iako je najavljeno da će hidroavionski prijevoz iz Pule krenuti nakon 1. siječnja 2015. godine, osim prvog leta krajem 2014. hidroavioni u pulskoj luci nisu viđeni. Neslužbene informacije ukazivale su na problem s utvrđivanjem uzletno-sletne staze, no direktora tvrtke European Coastal Airlines (ECA) Klausa Dietera Martina upitali smo za službeno pojašnjenje.
- Možete li prije svega pojasniti probleme koji su očito nastali, a zbog kojih u ovoj 2015. godini hidroavioni nisu počeli redovno prometovati na najavljenim linijama od Pule do Raba i Splita?
- Mi smo spremni za početak rada relativno brzo, očekujemo konačnu inspekciju hrvatske Agencije za Civilno Zrakoplovstvo tijekom ovog tjedna. Postoji mnogo informacija koje je potrebno utanačiti između tijela i nas samih, što je mogući razlog određenog kašnjenja kao u ovom slučaju. Važno je istaknuti da ne postoje problemi u procesu certifikacije i da nema sumnje da ćemo letjeti. CroControl i CCAA nemaju nikakve primjedbe vezane uz sigurnost operacija. Sigurnost putnika je u svakom trenutku najviši prioritet naše tvrtke.
- Je li dosad bilo interesa građana Pule i poslovnih ljudi, domaćih i stranih, za ovom linijom i jesu li Vam problemi s Agencijom za civilno zrakoplovstvo nanijeli kakvu financijsku štetu zbog nerealiziranih putovanja?
- Postoji veliki interes za direktnom linijom Pula – Split, Split – Pula te očekujemo veliki broj putnika na tim letovima. Kao što znate i sami, tradicionalni način putovanja automobilom ili busom na ovoj ruti je prilično dugo i zahtjevno. Putovat ćete minimalno pet sati i realno, ukoliko imate posla, ne postoji prilika da obavite posao i vratite se u istom danu natrag. ECA će ovo omogućiti po najpristupačnijim cijenama, već od 399 kuna, za putovanje od samo sat vremena uz panoramski let u kojem će zasigurno svatko uživati i ne osjetiti put. Uz navedeno ćemo imati poveznicu s Riječkim aerodromom te Rabom. Croatia Airlines će uskoro početi letjeti s riječkog aerodroma za Muenchen zbog čega je povezanost Pule s Rijekom od još većeg značaja s aspekta povezanosti "sa svijetom". Nadamo se da ćemo s letovima za Pulu krenuti već krajem ovog tjedna, a najkasnije sljedeći. To nije nešto što je u našim rukama, mi smo s naše strane spremni primiti naše putnike čim budemo imali sve papire u rukama.
- Također me zanima je li i kada u planu realizacija preseljenja mjesta ukrcaja, odnosno iskrcavanja sa sadašnje lokacije pored Uljanik-otoka na Riječki gat?
- ECA blisko surađuje s vlastima i očekujemo preseljenje do kraja ove godine. Novo mjesto će poboljšati našu uslugu putnicima i stoga biti uzbudljiviji dodatak našoj mreži.
- Je li riješena dokumentacija za pristanište u Dubrovniku i mogu li i kada Puljani očekivati izravne letove za Dubrovnik?
- Tvrtka radi na ishodovanju dozvola za veliki broj lokacija, a Dubrovnik je zasigurno jedna od najatraktivnijih. Točan datum još ne možemo objaviti s obzirom da je to nešto što ne ovisi samo o nama. Postoje, međutim uzbudljive destinacije s kojima ćemo spojiti Pulu već ove godine, primjerice Mali Lošinj, Venecija, Ancona, Zagreb, Rijeka, Split i Zadar. Dubrovnik bi trebao biti "šlag na kraju" i iskreno se nadamo da ćemo što prije omogućiti stanovnicima oba grada da se bolje prometno povežu.
Hrvatska će biti vodeća u ovom pogledu - izuzetno smo ponosni što smo dio ove priče i dio stvaranja nove povijesti hrvatskog zrakoplovstva te transporta u cjelini. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)