Hidroavionska linija kreće najkasnije idućeg tjedna

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

Iako je najavljeno da će hidroavionski prijevoz iz Pule krenuti nakon 1. siječnja 2015. godine, osim prvog leta krajem 2014. hidroavioni u pulskoj luci nisu viđeni. Neslužbene informacije ukazivale su na problem s utvrđivanjem uzletno-sletne staze, no  direktora tvrtke European Coastal Airlines (ECA) Klausa Dietera Martina upitali smo za službeno pojašnjenje.

- Možete li prije svega pojasniti probleme koji su očito nastali, a zbog kojih u ovoj 2015. godini hidroavioni nisu počeli redovno prometovati na najavljenim linijama od Pule do Raba i Splita?

- Mi smo spremni za početak rada relativno brzo, očekujemo konačnu inspekciju hrvatske Agencije za Civilno Zrakoplovstvo tijekom ovog tjedna. Postoji mnogo informacija koje je potrebno utanačiti između tijela i nas samih, što je mogući razlog određenog kašnjenja kao u ovom slučaju. Važno je istaknuti da ne postoje problemi u procesu certifikacije i da nema sumnje da ćemo letjeti. CroControl i CCAA nemaju nikakve primjedbe vezane uz sigurnost operacija. Sigurnost putnika je u svakom trenutku najviši prioritet naše tvrtke.

- Je li dosad bilo interesa građana Pule i poslovnih ljudi, domaćih i stranih, za ovom linijom i jesu li Vam problemi s Agencijom za civilno zrakoplovstvo nanijeli kakvu financijsku štetu zbog nerealiziranih putovanja?

- Postoji veliki interes za direktnom linijom Pula – Split, Split – Pula te očekujemo veliki broj putnika na tim letovima. Kao što znate i sami, tradicionalni način putovanja automobilom ili busom na ovoj ruti je prilično dugo i zahtjevno. Putovat ćete minimalno pet sati i realno, ukoliko imate posla, ne postoji prilika da obavite posao i vratite se u istom danu natrag. ECA će ovo omogućiti po najpristupačnijim cijenama, već od 399 kuna, za putovanje od samo sat vremena uz panoramski let u kojem će zasigurno svatko uživati i ne osjetiti put. Uz navedeno ćemo imati poveznicu s Riječkim aerodromom te Rabom. Croatia Airlines će uskoro početi letjeti s riječkog aerodroma za Muenchen zbog čega je povezanost Pule s Rijekom od još većeg značaja s aspekta povezanosti "sa svijetom". Nadamo se da ćemo s letovima za Pulu krenuti već krajem ovog tjedna, a najkasnije sljedeći. To nije nešto što je u našim rukama, mi smo s naše strane spremni primiti naše putnike čim budemo imali sve papire u rukama.

- Također me zanima je li i kada u planu realizacija preseljenja mjesta ukrcaja, odnosno iskrcavanja sa sadašnje lokacije pored Uljanik-otoka na Riječki gat?

- ECA blisko surađuje s vlastima i očekujemo preseljenje do kraja ove godine. Novo mjesto će poboljšati našu uslugu putnicima i stoga biti uzbudljiviji dodatak našoj mreži.

- Je li riješena dokumentacija za pristanište u Dubrovniku i mogu li i kada Puljani očekivati izravne letove za Dubrovnik?

- Tvrtka radi na ishodovanju dozvola za veliki broj lokacija, a Dubrovnik je zasigurno jedna od najatraktivnijih. Točan datum još ne možemo objaviti s obzirom da je to nešto što ne ovisi samo o nama. Postoje, međutim uzbudljive destinacije s kojima ćemo spojiti Pulu već ove godine, primjerice Mali Lošinj, Venecija, Ancona, Zagreb, Rijeka, Split i Zadar. Dubrovnik bi trebao biti "šlag na kraju" i iskreno se nadamo da ćemo što prije omogućiti stanovnicima oba grada da se bolje prometno povežu.

Hrvatska će biti vodeća u ovom pogledu - izuzetno smo ponosni što smo dio ove priče i dio stvaranja nove povijesti hrvatskog zrakoplovstva te transporta u cjelini. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter