Hidroavioni se vraćaju u Pulu?


Nakon prošlogodišnjeg kraha European Coastal Airlinesa (ECA), iza ove je tvrtke na pulskoj Rivi ostala samo malena montažna kućica u kojoj su se mogle kupiti karte za let hidroavionom koji je Pulu povezivao s ostalim većim gradovima na jadranskoj obali i otocima. Ovih se dana, međutim, pojavila vijest da je za ponovno uvođenje hidroavionskih linija duž jadranske obale zainteresirana nova tvrtka, Airways Europe, koja je već ostvarila kontakte s gradovima u kojima je ECA poslovala. To nam je potvrdio i ravnatelj Lučke uprave Pula Donald de Gravisi.

Novi natječaj za koncesiju

Valja podsjetiti da su hidroavioni ECA-e iznenada prizemljeni usred sezone 2016. i to nakon inspekcije Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo koja je uočila nedostatke u održavanju letjelica, na što su ukazivali čak i neki djelatnici tvrtke. Nešto kasnije, kompanija ECA završila je u predstečajnoj nagodbi s pedesetak milijuna kuna dugovanja i mnoštvom razočaranih korisnika.

Prema riječima de Gravisija, sada se pojavio novi zainteresirani koncesionar.

- Imali smo kontakata s tvrtkom Airways Europe koja nam je iskazala svoje planove o ponovnom uvođenju letova duž jadranske obale hidroavionima. Upravno vijeće Lučke uprave donijelo je odluku da se raspiše novi natječaj za dodjelu koncesije za hidroavionsko pristanište, zbog čega se trenutno izrađuje studija koja mora prethoditi tom natječaju. U Puli imamo uvjete za uvođenje takvih komercijalnih letova i smatramo da je to dobra i atraktivna ponuda za naše turiste. S druge strane, koliko je meni poznato, nova tvrtka je otkupila od ECA-e pontone i montažne kućice u kojima su se mogle kupiti karte, a jedna takva se još uvijek nalazi i na pulskoj Rivi. Cijela procedura, zajedno s raspisivanjem natječaja, trebala bi potrajati oko tri mjeseca, nakon toga ćemo definitivno znati hoćemo li ponovo imati hidroavion u našoj luci, kazao je de Gravisi.

Direktor je Zdravko Delić

Direktor novoosnovane kompanije Airways Europe je Zdravko Delić, inače generalni menadžer uspješne tvrtke Delta Air koja je osnovana 1991. godine i zastupnik je Pipera za Hrvatsku. Delić već godinama surađuje s Fakultetom prometnih znanosti (FPZ) koji provodi osposobljavanje pilota i kontrolora zračnog prometa prema certificiranim programima hrvatskih i europskih zrakoplovnih vlasti. Također, godinama je obnašao dužnost predsjednika Uprave Zrakoplovno tehničkog centra u Velikoj Gorici. Krajem 2016. godine Delić je bio u hrvatskim medijima najavljivan kao snažno pojačanje u tvrtki ECA u kojoj je postao najbliži suradnik generalnog direktora Klausa Dietera Martina, te je trebao biti operativno-tehnički direktor i zamijeniti Martina na hrvatskom tržištu. Međutim, tada su se pojavile vijesti da su se glavni investitori u projektu hidroaviona u Hrvatskoj odlučili za problematičnog Nijemca koji je nizom svojih postupaka tvrtku potom doveo u prilično nezavidnu situaciju.

Prvi hidroavion s ovog komercijalnog leta sletio je u pulsku luku u travnju 2015. godine i vrlo su brzo postali omiljeno prometno sredstvo brojnih turista, kako domaćih, tako i stranih. No, ipak, ukidanje ovih linija najviše je pogodilo jadranske otoke, od Lošinja do Lastova, čiji su gradonačelnici i načelnici nebrojeno puta ukazivali na potrebu za takvim, brzim i učinkovitim povezivanjem svojih sredina s većim gradovima na obali, ali i onima na talijanskoj strani Jadrana. (Patricija SOFTIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter