Multinacionalna tvrtka Herbalife, poznata po prodaji nutricionističkih proizvoda namijenjenih skidanju viška kilograma i uravnoteženoj prehrani, postala je predmetom istrage u SAD-u, zbog sumnje da se iza nje krije ilegalna piramidalna shema prodaje u kojoj šačica poduzetnika ubire profit na račun velikog broja ljudi uključenih u prodajni lanac.
Istragu je prošlog tjedna pokrenula Savezna trgovinska komisija (FTC), nakon što se poslovanjem Herbalifea počela baviti i Američka Komisija za vrijednosnice i burzu (SEC), glavno nadzorno tijelo financijske industrije.
- Prodajna shema koja regrutira veliki broj ljudi na dnu piramide da bi zarađivali za one na vrhu, a pritom sami ne zarade ništa, zapravo je prijevara, izjavio je za CNN William Ackman, osnivač Pershing Square fonda, čiji tim je proteklih godinu dana proveo u istraživanju poslovanja Herbalifea. Ackman je rat protiv tvrtke, čiji je bio suvlasnik, pokrenuo krajem 2012. godine, tvrdeći da tvrtka posluje po piramidalnoj shemi, što su iz Herbalifea odlučno opovrgnuli.
Zahvaljujući Ackmanovom lobiranju u američkom kongresu, regulatorna tijela pokrenula su istrage koje bi trebale utvrditi istinu o poslovanju Herbalifea.
U Herbalifeu Hrvatska kažu da je njihovo poslovanje u Hrvatskoj usuglašeno sa svim mjerodavnim zakonskim pravilima. U zakonitost poslovanja Herbalifea uvjeravaju i u Hrvatskoj udruzi direktne prodaje, čija je Herbalife članica.
- Ne raspolažemo niti jednom informacijom koja bi upućivala da način poslovanja društva Herbalife predstavlja piramidalni sustav promidžbe proizvoda te smo u potpunosti uvjereni da je njihovo poslovanje u Hrvatskoj usklađeno sa zakonskim propisima koji zabranjuju navedeni način poslovanja.
Nakon detaljne provjere načina poslovanja koju svaki potencijalni član prolazi tijekom pristupanja Hrvatskoj udruzi direktne prodaje, možemo potvrditi da niti jedan član HUDP-a ne posluje piramidalnim sustavom promidžbe proizvoda ili usluga, poručuje Darko Podnar, glavni tajnik HUDP-a.
Istaknuo je da ne vjeruje da će istraga u SAD-u imati ikakve posljedice na poslovanje Herbalifea i drugih tvrtki direktne prodaje u Hrvatskoj. (Lj. BRATONJA MARTINOVIĆ/NL)