"Hefest u gostima" u galeriji Fonticus

Otvaranje izložbe "Hefest u gostima"
Otvaranje izložbe "Hefest u gostima"

"Hefest u gostima" naziv je projekta - izložbe četvero autora, Karela Pavlinca, Marte Pavlinc, Lučke Šićarov i Dani Žbontar, koja je otvorena u grožnjanskoj galeriji Fonticus. U grčkoj mitologiji Hefest je bog kovač, zaštitnik obrtnika, kipara, metalurga i vatre.

Karel i Marta Pavlinc pripadaju Grožnjanskom likovnom krugu skoro od njegovih početaka, a predstavili su se ovim projektom u punom sjaju kreativnih dometa. Sa sobom su u goste doveli Žbontara i Šićarov s relevantnom likovnom prezentacijom.

Gost otvorenja bio je gitarist Samo Južnič.

Eugen Borkovsky, voditelj Fonticusa, je istaknuo da Šićarov donosi radove nazvane "Željeno", tj. projekt kojeg čine parovi - ženska torbica i grudnjak - izvedeni keramičkom tehnologijom, uz poneki realni predmet kao detalj. Oba motiva imaju dugu povijest. Torbice koriste muškarci i žene. Žene su oduvijek koristile različite metode da im prsa ne budu upadljiva.

"Ovim radovima Lučka Šićarov dodiruje temu izbjegavanja svijesti o materijalnosti tijela. Umjetnica provocira pokušavajući aktivirati svijest o manipulaciji, upozorava da nam je život blokiran konvencijama. Ovdje nema tijela, ostali su tek pomodni znakovi statusa", rekao je Borkovsky.

"Portreti elemenata" naziv je serije Karela Pavlinca koji je posegnuo za metalom i zemljom, umjetničku igru pretvorio je u ritual igre elementima. Privodeći metal i glinu ognju, umjetnik postiže izuzetne rezultate. Rezultate rada u kovačnici koja ga fascinira, uokviruje medijem pečene zemlje, objasnio je Borkovsky. Istraživanje Karela Pavlinca zalazi u dva područja - kombiniranje fragmenata koji nose ideju slike i na područje predmeta s uporabnim predznakom a to su posude. U ovom Hefestovskom, mističnom okruženju, one nude ideju posude za čarobni napitak ili možda mističnog Grala, kaže Borkovsky.

Marta Pavlinc predstavila se s ciklusom "Euritmija oblika". Kao površinu za otiskivanje uzela je kvadre koje je izvela keramičkom tehnologijom i na njih je otisnula motive gumenih reljefnih valjaka kojima su se nekada ukrašavali zidovi domaćinstava. Kvadri su u dvije grupe - svjetliji slikoobjekti i zagasitiji, s tamnijim kolorom. Žbontar na izložbi ima radove nazvane "Ekonomija alegorije". Radi se o, kako je rekao Borkovsky, tri odlična keramička rada.

To je instalacija "Klupa", sastavljena je iz keramičkih segmenata koji čine monumentalan objekt od dvanaest kocki čije gornje horizontalne površine sačinjavaju valovitu plohu. Drugi je također sastavljen iz dijelova - podastrt je travnjak, izveden vlaknastim strukturama koje podražavaju izgled busenja trave. Treći rad sastoji se od šupljih okruglih formacija nalik na balone a plavi tonovi koji prevladavaju asociraju na ideju zraka, visina, otvorenih prostora. Time je u galeriji nametnuta asocijacija nadrealnog parka, perivoja - klupa, travnati pod i baloni. (T. KOCIJANČIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter