HDZ: Ukidanjem cargo prometa otežat će se Uljaniku


- HDZ se uvijek zalagao za i modernizaciju željeznice kao infrastrukturnog projekta i preduvjeta za gospodarski razvoj, kao i za svekoliki razvoj cesta i luka, a poglavito luke Bršica, rekao je na konferenciji za novinare predsjednik županijskog odbora HDZ-a Marino Roce.

- I na županijskoj skupštini HDZ je više puta predlagao modernizaciju i daljnji razvoj željeznice, ali smo od IDS-a i SDP-a dobivali odgovor da to nije prioritet Županije. Također, HDZ-ov prijedlog spajanja pruge željezničkim tunelom s Rijekom nije samo strateški interes Istre, već može činiti i geostrateški željeznički pravac koji povezuje dva dijela Europe trasom Budimpešta-Zagreb-Rijeka-Lupoglav-Divača-Trst, koji je zasigurno kvalitetniji pravac nego Rijeka-Pivka-Trst.

Konačno, postavljamo pitanje je li nekome u interesu da ukidanjem teretnog prijevoza produbi kriza i oteža rad brodogradnje u Istri, i stavi je u podređeni i nepovoljniji položaju u odnosu na brodogradilišta u Primorsko-goranskoj županiji, upitao se Roce.

- Kada znamo da je Kukuriku Vlada odustala od projekta izgradnje nizinske pruge Rijeka – Zagreb, tada ne iznenađuje ni odluka o ukidanju teretnog prijevoza u Istri. Te odluke su samo nastavak dosadašnje antigospodarske i antirazvojne politike Vlade.

Očito je da ova Vlada poznaje jedino politiku porezne represije prema građanima te da je investicije ne zanimaju. Ukidanje teretnog prijevoza u Istri jasan je znak da se odustaje od razvijanja i jačanja infrastrukture i industrijske proizvodnje na ovom području. Nažalost, izgleda da Vlada misli da nam u Istri gospodarstvo nije potrebno i da bi cijela Istra trebala biti jedan veliki auto-kamp i golf igralište a ako ne bude dovoljno od novaca od toga, manjak Vlada očito planira namiriti porezom na šparuge i porezom na nekretnine, rekao je tajnik pulskog HDZ-a Ivica Butorac.

Zbog nezainteresiranosti lokalne vlasti sudbina HŽ-a u Istri ide stopama Parenzane, istaknuo je predsjednik pulskog HDZ-a Zrinko Kajfeš.

- Sudbina pruge u Istri i željezničkog prometa ide stopama Parenzane. Žalosna je činjenica da lokalna vlast više pažnje posvećuje uvrštavanju Parenzane u Fondove EU, a ne nalazi za shodno pronaći modele financiranja životno važne pruge za cijelu Istru.

Dakle razvoj i proizvodnja se zanemaruju, a protežiraju su projekti koji trebaju biti samo nadogradnja industriji i obrtništvu koji jesu srce i esencija razvoja. Umjesto tereta i ljudi Istarskim prugama moći ćemo se vozit biciklima i biti ćemo apsolutna atrakcija.

Najrazvijenija županija ne želi željeznicu, za industriju tvrdi da je tlapnja. Valjda će u svojim vizijama dovoziti čelične sekcije avionima u Uljanik . Ili još bolje, kako Uljanik ne bi smetao Končarevu carstvu najbolje bi ga bilo vratiti KuK carstvu, pa neka si Franjo Josip razbija glavu što će sa Uljanikom i željeznicama.

Definitivno njegova vizija Pule bila je neusporedivo životnija od vizije po kojoj 20 godina baulja istarski župan. Kad već ne želi slušati ozbiljne prijedloge, predlažemo istarskom Županu da jednu od nebrojenih vinskih cesta zamijeni vinskom prugom, pa neka vlak stane kod svake oštarije uz prugu, a na ulazu u željezničku postaju Pula neka gradonačelnik vajka miša mega fritaju. (C. B. GALIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter