HDZ bi ove jeseni mogao sudjelovati u akcijama prikupljanja potpisa za čak nekoliko referenduma. Sigurno je da će glavna oporbena stranka zajedno s Katoličkom crkvom i još nekim desnim saveznicima pokušati sakupiti 400 tisuća potpisa ne bi li se raspisao referendum o Zakonu o medicinski potpomognutoj oplodnji.
Neki je dan predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko spominjao referendum u kontekstu podjele Hrvatske na dvije statističke regije, a danas su zatražili neposredno izjašnjavanje građana i o želji Vlade da se autoceste daju u koncesiju. Govorili su o tome sam Karamarko i Goran Soldo, tajnik HDZ-ovog odbora za gospodarstvo.
- O pitanju raznih koncesija morat će se povesti javna rasprava, a neke će se stvari morati rješavati i referendumski. Jedan od predmeta referenduma moraju biti i autoceste. One su se gradile teškim zaduživanjem i ne znam koliko je pametno dati ih u koncesiju, izjavio je Karamarko u intervjuu Hrvatskom radiju.
No, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture već je raspisalo natječaj za savjetnika za davanje autocesta u koncesiju i u Vladi ni ne razmišljaju o referendumu.
- Upravo se najavljena monetizacija autocesta spominje u izvještaju agencije Fitch kao jedan od pozitivnih poteza naše Vlade koji su pridonijeli očuvanju kreditnog rejtinga. Prijedlozi što ih neprestano lansiraju iz HDZ-a ne korespondiraju s vremenom, komentirao je visoki Vladin dužnosnik.
Novinarima je referendumsku inicijativu predstavio i Soldo, inače predsjednik Mladeži Osječko-baranjske županije i dopredsjednik stranačke organizacije u Đakovu.
- Autoceste su vlasništvo hrvatskog naroda, izgradili smo ih plaćajući cestarine, PDV, trošarine i naknade za gorivo. Zar da ih sada objeručke ponudimo strancima u koncesiju tako da nam ih za 30 godina vrate izraubane? Neka Čačić traži u svijetu partnere za gradnju cesta, a ne one koji će otkupiti naše nacionalno blago. Dragi Hrvati, dragi prijatelji, zato tražimo referendum, uzbuđeno je govorio Soldo. Otkrio je da HDZ osim referenduma ima još jednu ideju u vezi s autocestama - predlaže da se putem inicijalne javne ponude autoceste prodaju hrvatskim državljanima.
- Građani su zaslužni što su autoceste izgrađene i stoga trebaju postati njihovi faktični vlasnici. Ovo je pravi model. Uvjeren sam da bi hrvatski građani kao vlasnici autocesta očuvali naš cestovni suverenitet, naglašava Soldo. (D. CIGLENEČKI)